با این روش دیگه لیمو عمانی تلخ نمیشه / فیلم

 

به گزارش رکنا، اگر یکبار به این روش لیمو عمانی درست کنین دیگر هیچ موقع از بیرون نمی خرید؛ آن هم با این قیمت های وحشتناکی که دارد. خودتان درست کنید تر و تمیز. همیشه هم که آشپزی می کنید به خودتان افتخار کنید که این لیموها را خودم درست کردم و از بیرون نگرفتم. این لیمو اصلا تلخ نمی شود و اگر به صورت پودری هم استفاده کنید فوق العاده است.

این رسپی برای هر یک کیلو لیمو است:

لیمو یک کیلو

نمک یک بسته

سرکه یک لیوان

طرز تهیه:

لیمو ها را که خوب شستید بریزید در قابلمه و لایه به لایه نمک بریزید. هرچه بیشتر بهتر؛ حتی می توانید کمتر از من بریزید. به مدت 24 ساعت بماند و بعد با دست لیموها را دانه دانه تمیز کنید، داخل یک قابلمه آب بریزید و یک لیوان سرکه. جوش که آمد لیموها را به آب در حال جوش اضافه کنید و فقط یک دقیقه بماند. سریع آبکش کنید و آب سرد رویشان بریزید. مجدد لیموها را به همان قابلمه و آب برگردانید و حدود 5 دقیقه بگذارید بماند. لیموها می آیند سطح آب، آبکش کنید و با یک خلال چند سوراخ رویشان بزنید تا آب اضافی خارج شود.

به مدت 10 روز زیر نور مستقیم آفتاب باشد و بعد بیاورید داخل خانه، حدودا 50 روز طول می کشد تا یک لیمو عمانی خوب خشک شود؛ حتی گاهی بیشتر.

اگر آفتاب مستقیم ندارید روی بخاری یا کنار شوفاژ بگذارید.

هرچه لیمو تازه تر، بزرگتر و پوست نازک تر بهتر، آن هم بدون لک و زدگی. برای من چون مانده بود کمی تغییر رنگ داده بود ولی باز هم عالی شد.

کدخبر: 961605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مریم پاکدل
آیا این خبر مفید بود؟