چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور مشخص شد

به گزارش رکنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز" رحیم خاکی" گفت: ۹۷۹ روستای هدف گردشگری کشور در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری بر اساس چهار شاخص‌ جاذبه‌، زیرساخت‌، توسعه گردشگری و پایداری مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: از این تعداد، ۳۰ روستا در کشور به عنوان برترین روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که روستای برغان در ساوجبلاغ رتبه چهاردهم کشور را کسب کرد .

وی ادامه داد: روستای برغان استان البرز در زمره روستاهای گروه آ به معنای روستاهای هدف گردشگری توسعه یافته قرار گرفت.

خاکی یاد آور شد: روستای صالحیه نظرآباد نیز در بخش توسعه گردشگری رتبه ۳ ملی را کسب کرد.

روستای برغان در ۱۳ کیلومتری کرج قرار گرفته و دارای بافت قدیمی و باغ‌های فراوان است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

حسینیه اعظم برغان که هر ساله تعزیه قدیمی ایام محرم در آن برگزار می‌شود، پل تاریخی برغان، چنار کهن سال مسجد جامع، درخت پیر سپیدار و تپه باستانی قلعه کش‌کلا جزو آثار بی‌نظیر این روستا است.

همچنین بازار برغان در زمره قدیمی‌ترین بازارهای استان قرار دارد که در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی پنبه و نظایر آن بوده است. آلوی برغان، همچنین گردو، عسل، توت، گوجه و لبنیات از سوغات معروف این منطقه هستند.

کدخبر: 960086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟