تفاوت لاک ناخن با لاک ژل با کاشت ناخن

به گزارش رکنا، یکی از علایق رایج در بین همه خانم ها میکاپ ناخن است، کمتر خانمی مخصوصا نوجوانان و جوانان امروزی وجود دارد که با آرایش ناخن علاقه نداشته باشند، درواقع به همین دلیل است که این همه نخن کار وجود دارد. حال اگر شما هم به آرایش ناخن هایتان علاقه دارید و می خواهید تغییری در آن ایجاد کنید، بهتر است قبل از هر چیزی اطلاعات کامل در این رابطه داشته باشید. به همین منظور می خواهیم در این مقاله به یکی از سوالات رایج شما خانم های عزیز در رابطه با اینکه فرق و تفاوت میان لاک ژل با کاشت ناخن و البته با لاک ناخن معمولی چیست، پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

قبل از اینکه تفاوت میان این 3 را بررسی کنیم، در ادامه ابتدا تعریفی از هر کدام ازائه داده و در نهایت بعد از تعریف تفاوت آنها با یکدیگر را نیز برای شما عزیزان به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

لاک ناخن چیست ؟

رایج ترین نوع آرایش ناخن ها است که هر فردی در خانه می تواند انجام دهد، البته انجام آن توسط ناخن کار های حرفه ای بسیار زیباتر است، البته به شرط اینکه ناخن کارتان طرح های زیبایی بداند، ابزار کار نماسب داشته باشد و به کار خود مسلط باشد. همه خانم ها همه روزه قبل از بیرون رفتن، قبل از رفتن به مهمانی، قبل از عروسی و … لاک ناخن خود را تازه می کنند و یا نزد ناخن کارشان می روند تا طرح جدیدی اجرا کنند. خرید لاک ناخن یکی از کارهایی است که همه خانم ها به آن علاقه دارند و معمولا تنوع بالایی از رنگ های مختلف، از برند های گوناگون بر روی میز آرایشی همه خانم ها وجود دارد.

فرق لاک ناخن با دو مورد دیگر، یعنی لاک ژل و البته با کاشت ناخن این است که در واقع نه نیازی به کاشت دارد و نه دستگاهی خاص جهت خشک کردن لاک بر روی ناخن، بلکه به صورت کاملا معمولی بر روی ناخن های خودتان اجرا می شود و پاک کردن آن نیز به راحتی با لاک پاک کن امکان پذیر است. فرق دیگر آن این است که خودتان در خانه، بدون ابزار نیز می توانید ناخن هایتان را لاک بزنید در صورتی که دو مورد دیگر با استفاده از دستگاه های خاص و تجهیزات مخصوص قابل اجرا هستند.

لاک ژل چیست ؟

نوعی از همین لاک های ناخن معمولی است، با این تفاوت که هم طریقه خشک شدن آن روی ناخن های شما متفاوت می باشد و هم ماندگاری آن نیز متفاوت است، در واقع لاک ژل ها نه از لحاظ رنگ و نه از لحاظ طرز استفاده نیز با لاک ناخن های معمولی تفاوتی ندارند، تنها فرقشان این است که در مرحله آخر استفاده برای خشک شدن نیاز به دستگاه مخصوص دارند، دستگاهی که ممکن است هر خانمی نتواند آن را در خانه داشته باشد و به همین دلیل است که بیشتر، ناخن کار ها از این محصول استفاده می کنند.

به دلیل خشک شدن لاک ژل ها زیر دستگاه و نور UV، عمل خشک شدن برای هر محصول، زمان یکسانی دارد و علاوه بر این ماندگاری و دوام لاک بر روی ناخن ها نیز، به بیشتر از 2 هفته افزایش می یابد. علاوه بر این پاک کردن ژلیش از لاک ناخن بسیار سخت تر نیز می باشد، به صورتی که ممکن است برای پاک کردن آن حتی به سوهان نیز نیاز داشته باشید و یا حداقل نیاز باشد از استون 100% استفاده نمایید، این در حالی است که لاک ناخن های معمولی با استون به راحتی پاک می شوند.

و اما کاشت ناخن چیست ؟

کاشت ناخن یکی از روش های نسبتا دائمی آرایش و میکاپ ناخن است که به وسیله آن خانم ها اقدام به بلند تر کردن و شک دادن به فرم ناخن هایشان می کنند. در این روش یا از ناخن مصنوعی استفاده می شود و یا با استفاده از ترکیب لاک ژل با پودری مخصوص یک کاشت ناخن با دوام انجام می شود. کاشت ناخن ها انواع مختلفی دارند، اما به صورت کلی، نتجه همه آنها ایجاد لایه ای دیگر و همانطور که گفته شد، دادن فرمی متفاوت تر به ناخن ها می باشد. و گفتنی است که دو روش پودری و ژله ای رایج ترین انواع آن می باشند.

در واقع تفاوت لاک ناخن و یا لاک ژل با کاشت ناخن بسیار زیاد است، با وجود اینکه برخی از روش های کاشت ناخن ممکن است با استفاده از ژلیش مشابه باشد، اما باید بگوییم که این تشابه ظاهری است و هم در دوام و ماندگاری و هم در نتیجه کار متفاوت می باشند. در واقع حتی خشک شدن ناخن کاشت شده با ژلیش نیز متفاوت می باشد به صورتی که ناخن کاشت شده برای خشک شدن به دستگاه UV احتیاج ندارد.

تفاوت دیگری که میان این سه، یعنی لاک ناخن، لاک ژل با کاشت ناخن وجود دارد، این است که در واقع شما می توانید بر روی ناخن های کاشت شده تان، خودتان در خانه، لاک ناخن استفاده کنید و آرایش و میکاپ آن را تغییر دهید.

نکته مهم دیگر در تفاوت میان لاک ژل با کاشت ناخن و لاک ناخن، این است که هر چه دوام و ماندگاری آرایش و میکاپ ناخن بیشتر باشد، برای خانم های شاغل و یا پر مشغله بهتر است، چراکه نیاز به صرف مدت زمانی کمتر برای میکاپ کردن آن است و گفتنی است که هزینه کاشت ناخن نسبت به ژلیش بیشتر و البته هزینه ژلیش نسبت به لاک ناخن نیز بیشتر می باشد و این نیز از دیگر تفاوت های میان این سه محسوب می شود.

نکاتی در راطبه با تفاوت لاک ناخن – لاک ژل و کاشت ناخن

    به صورت کلی، کم هزینه ترین روش آرایش و میکاپ ناخن ها ، خرید لاک ناخن و آرایش کردن و اقدام به زیبا تر کردن آنها در خانه است.

    اگر نمی خواهید هر روز را صرف تازه کردن آرایش ناخن های تان باشید، بهترین روش برای شما استفاده از لاک ژل است که البته پیشنهاد نمی شود که در خانه آن را استفاده کنید و بهترین کار این است که نزد یک ناخن کار حرفه ای رفته و لاک ژل زیبایی را بر روی ناخن های تان اعمال کنید.

    کاشت ناخن نیز باید حتما توسط ناخن کار حرفه ای انجام شود و انجام آن در خانه ممکن نیست.

    اگر ناخن های کوتاهی دارید و می خواهید آنها را بلند تر نشان دهید، هیچ کدام از روش های لاک ناخن و لاک ژل به درد شما نمی خورد و درواقع این یکی دیگر از تفاوت های میان لاک ژل و لاک ناخن با کاشت ناخن است، به عبارتی شما برای رسیدن به این نتیجه باید حتما از کاشت ناخن استفاده کنید.

    هزینه کاشت ناخن از هزینه انجام هر دوی دیگر بیشتر است و ممکن است نسبت به لاک ژل دو تا سه برابر نیز بیشتر باشد.

    افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند، محدود می شوند، معمولا برخی از کار ها را نمی توانند انجام دهند و اگر مجبور به کار کشیدن از دست هایتان هستید، کاشت ناخن به هیچ عنوان توصیه نمی شود

    در نظر داشته باشید که حتی در صورتی هم که کار هایی سخت و نیازمند دست انجام نمی دهید، باز کاشت ناخن نیازمند مراقبت است و در صورتی عدم مراقبت سریع، کنده شدن آن حتی ممکن است منجر به کنده شدن اصل ناخن هایتان نیز گردد.

حال لاک ژل بهتر است یا کاشت ناخن و یا لاک ناخن معمولی ؟

در پایان باید ید بگوییم که اگر توانایی تحمل صرف هزینه ای زیاد تنها برای دو هفته و یا برای بلند تر نشان دادن ناخن های تان را ندارید، بهترین روش برای شما بلند تر کردن ناخن های تان در خانه و استفاده از روش کاشت ناخن در خانه با استفاده از ناخن مصنوعی می باشد. اما اگر می خواهید ناخن های تان زیبا باشد و حوصله صرف کردن زمانی به خصوص به صورت روزانه برای لاک زدن به ناخن هایتان را ندارید، بهترین روش ژلیش است و در صورتی هم که می خواهید ناخن هایتان را بلند تر کنید، باید از کاشت ناخن استفاده نمایید.

کدخبر: 958989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟