این دسر برای شب یلدا مناسب است / فیلم

به گزارش رکنا، دسر پاناکوتای انار یکی از زیباترین وخوشمزه ترین دسرهاست که برای شب یلدا مناسب است. برای تهیه این دسر شب یلدا به شرح زیر عمل کنید:

مواد لازم:

شیر: 3 لیوان

پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

شکر: یک لیوان

پودر ژله انار

آب جوش: 1/5 لیوان

آب سرد: نصف لیوان

خامه صبحانه: یک بسته 200 گرمی

طرز تهیه:

اول پودر ژله انار را در 1/5 لیوان آب جوش و نصف لیوان آب سرد خوب حل کنید و هم بزنید تا کامل ذرات ژله حل شود. بعد یک سوم از ظرف هایتان را با ژله حل شده پر کنید و بگذارید داخل یخچال تا کامل ببندد. حالا 3 قاشق پودر ژلاتین را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید و بگذارید روی سر کتری در حال جوش تا پودر ژلاتین داخل شیر حل شود، بعد صبر کنید تا کمی خنک شود. حالا 2/5 لیوان شیر را با یک لیوان شکر مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت کم و هم بزنید تا شکر کامل داخل شیر حل شود. نباید شیر جوش بیاید، حالا شیر را از روی حرارت بردارید و بگذارید کامل خنک شود، حالا یک بسته خامه صبحانه را با چند قاشق از شیر و پودر ژلاتین که روی حرارت کتری گذاشتید مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

آن را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. من یک بار هم از صافی رد کردم. حالا ژله ها را که بسته از یخچال بیرون بیاورید و رویش را با مواد شیری به اندازه یک سوم ظرف پر کنید و دوباره بگذارید در یخچال تا ببندد. وقتی بست رویش دونه انار و ژله انار که درست کردید را بریزید و بگذارید دوباره ببندد و تمام.

کدخبر: 954867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ساناز میرزایی
آیا این خبر مفید بود؟