رونمایی مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان از رقیب غیرخودرویی!

به گزارش رکنا، مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان اعلام کرد: رقیبان ما، شرکت‌های تولید خودرو نیستند بلکه شرکت هایی مثل اپل، گوگل و سیسکو می باشند. طی 5 تا 10 سال آینده، نرم افزار و اطلاعات، همه صنایع را خواهد بلعید.

او افزود: شرکت خدماتی اوبر UBER که الان بزرگترین شرکت تاکسیرانی است صاحب یک ماشین هم نیست و فقط یک نرم افزار است! هم اکنون شرکت ایرباس بزرگترین شرکت هتلداری جهان است... بدون داشتن حتی یک هتل تملیکی!

مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان در ادامه گفت: شرکت Watson با ارائه نرم افزار تشخیصی خود، با دقت صد در صد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان خواهد آمد. نرم افزارهای شبیه ساز ساختار DNA، شانس موفقیت در لقاح مصنوعی یا IVF را به ۹۹ درصد خواهند رساند. تا ۸۰ درصد از رفت و آمدهای شهری حذف خواهند شد و سیستمهای اطلاعاتی جای آنها را خواهند گرفت ... بنابراین از این جهت آلودگی هوا نداریم، تصادف به حداقل خواهد رسید و وقت بیشتری برای تفریح وجود خواهد داشت.

او تصریح کرد: به 2 دلیل شرکت‌های بیمه به لبه ورشکستگی خواهند رسید: اول به خاطر کاهش فعالیتهای فیزیکی، به ویژه در حمل و نقل و دوم پیش بینی بسیار دقیق سیستمهای هوش مصنوعی از آینده. کشاورزی بدون خاک و مبتنی بر اطلاعات با بهره وری ۹۹ درصدی در مصرف آب، جای کشاورزی سنتی را خواهد گرفت.

او افزود: پول جای خود را به اطلاعات یا پول دیجیتالی میدهد و پول دیجیتالی، نقش پشتوانه ارز را در همه کشورها بازی خواهد کرد. بیشترین کسب و کارهای فیزیکی که در آینده رشد خواهد کرد، گردشگری است.

مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان گفت: انسان ها کارهای خود را به سیستم‌های اطلاعاتی واگذار کرده و تفریح را برای خود نگه خواهند داشت. در آمریکا برای وکلای جوان کار پیدا نخواهد شد، چون به راحتی و با کمک شرکت IBM، شما می توانید بادقت ۹۰ درصدی راهنمایی حقوقی بشوید. این مورد، صنایع را نیز در سال‌های آینده؛ دچار مشکل خواهد کرد.

او تصریح کرد: فرزند‌ان ما دیگر نیازی به گرفتن گواهینامه رانندگی نخواهند داشت و همینطور دیگر وجود پارکینگ ها بی‌معنا می‌شود. چهره شهرهای آینده با این تغییرات، عوض خواهد شد و اخبار وحشتناک رانندگی را دیگر نخواهیم داشت. صنایع خودروسازی ورشکسته خواهند شد. شرکت‌های بیمه هم ضربه بزرگی خواهند خورد و بازار املاک و مستغلات ماهیت خود را از دست خواهند داد.

مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان گفت: شهرها آلودگی صوتی کمتری خواهند داشت. تولید برق با کمک روش های نوین،  ارزان‌تر خواهد شد. مشکل آب حل خواهد شد؛ چون عمدتا به مصرف خوردن خواهد رسید. بررسی سلامت افراد ارزان شده و از طریق موبایل انجام شدنی است. به زودی، چاپ سه بعدی به خدمت طراحان صنتعی آمده، آن هم خیلی ساده و از طریق موبایل دستی.

او تصریح کرد: اگر می خواهید وارد دنیای جدید شوید، ایده‌ شما باید با موبایل ارتباط داشته باشد؛ در غیر این صورت باید آن را فراموش کنید. ایده هایی که برای سده 20 طراحی شده اند، در سده ی 21 محکوم به شکست خواهند بود. 70 تا 80 درصد شغل ها تا 20 سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.

مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز آلمان افزود: شغل های جدید به وجود خواهند آمد ولی معلوم نیست در این مدت کوتاه، مقدار آنها کافی باشد. گوشت مصنوعی نیاز جامعه را به گرانی تولید گوشت از بین خواهد برد و همینطور ۳۰ درصد زمین‌های کشاورزی که برای تامین غذای دام مصرف میشود آزاد خواهد گردید. در کنار آن شرکتهای دانش بنیان حشراتی را به بازار خواهند آورد که پروتئین بیشتری را دارا خواهند بود که البته خیلی از مردم آن را دوست ندارند.

- هم اکنون یک اپلیکیشن بنام «مودیز» وجود دارد که احساس شما را نشان می دهد.

- پس از سال ۲۰۲۰، اپلیکیشن های دیگری قادر خواهند بود از طریق آنالیز حالت‌های صورت، بگویند که کلام گفته شده دروغ یا راست است! تصور کنید چه اتفاقی برای سیاستمداران خواهد افتاد!

- طول عمر به بالای صد سال خواهد رسید.

- در زمینه تحصیلات، تا  دوسال دیگر، ۷۰٪ درصد مردم دارای موبایل های پیشرفته ای خواهند شد که دسترسی به سیستم آموزش جهانی را به زبان محلی راحت خواهد کرد. آنان بدین وسیله می توانند از موسسه Khan academy استفاده کنند، دسترسی رایگان به آموزش برای همه کودکان برقرار خواهد شد. همینطور تحصیل در کشورهای پیشرفته از طریق مجازی به راحتی ممکن سهل الوصول و رایگان خواهد گردید.

- با در دسترس قرار گرفتن اپلیکیشن ترجمه همزمان و فوری، که کاملا مجانی است،  کودکان در همه جهان، از جمله‌ آفریقا، در حد استاندارهای کشورهای پیشرفته، آموزش خواهند دید. کودکان طی شش ماه به هر زبان دیگری تکلم خواهند کرد.

برگرفته و تلخیص از: مهانیوز

کدخبر: 954337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟