روز جهانی رژ لب ، 8مرداد 1399 + تاریخچه رژلب

رژ لب هزاران سال است که توسط مردمان مختلف در کشورها و قاره ها استفاده می شد، تمدن های کهن مثل مایاها، سومریان و برخی از قبایل استرالیایی و حتی ملکه ی بسیار معروف مصر کلئوپاترا (Cleopatra) از جمله مصرف کننده های جدی رژ لب بودند.

به گزارش رکنا،29 جولای 2020، روز جهانی رژ لب است.

از آن جایی که این قبایل قدیمی به اندازه امروزی مواد و روغن های ساخت لوازم آرایش رو نداشتند، به صورت خیلی خلاقانه ای عمل می کردند. آن ها رژ لب را از له کردن سوسک های مخصوص تا مالیدن آب تمشک مخلوط شده با روغن پوست ماهی به دست می آوردند.

رنگ رژلب و شخصیت شناسی

رژ لب قرمز، رژ لب صورتی، رژ لب صورتی بولد، رژ لب بنفش

خانم هایی که رنگ های رژ لب گفته شده در بالا رو دوست دارند، خانم هایی فریبنده و شوخ هستند و دوست دارند شاد باشند. (این رنگ ها به معنی تفریح کردن و مهمانی رفتن است)

رژ لب نود، رژ لب قهوه ای

خانم هایی که رنگ رژلب های بالا رو دوست دارند، خانم هایی حرفه ای و اهل عمل هستند. (این رنگ های به معنی بیزنس و تجارت است)

تفکیک تاثیرات رنگ رژلب بر عناصر شخصیتی

روز جهانی رژ لب (3)

تایم لاین اختراع رژ لب

4000 سال قبل از مسیح: رژ لب اختراع شد، سومریان باستان ار شکستن و له کردن سنگ های قیمتی رژ لب ساختند.

قرن 14 میلادی: رژ لب جامد اختراع شد، پزشک و جراح اندلسی، ابوالقاسم الزهراوی رژلبی رو اختراع کرد که از فشرده شدن ماده ی معطری داخل قالب خاصی ایجاد شده بود.

سال 618 میلادی: رژ لب های حاوی موم اختراع شدن، در کشور چین و مابین سالیان 618 تا 907 میلادی، توسط سلسه ی تانگ، موم (Beeswax) اختراع شد و حتی آن ها به رژ لب روغن های معطر هم اضافه کردند.

قرن 16 میلادی: رژ لب قرمز معروف و همگانی شد، ملکه الیزابت (Queen Elizabeth 1th) بانی اصلی مد شدن رژ لب قرمز و پوست خیلی سفید شد.

رژ لب

سال 1884:اولین تبلیغ زیبایی آرایشی رژ لب صورت گرفت و فروش کرد، کمپانی لوازم آرایشی فرانسوی به نام گرلن (Guerlain) شروع به تولید و فروش رژ لب به صورت گستره کرد.

روز جهانی رژ لب (2)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟