5 روش موثر از بین بردن بوی سیر از دست

به گزارش رکنا، یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه شده اند و حتی گاهی باعث شده از مصرف سیر صرف نظر کنند، بوی تند و تیزی است که سیر از خود بر جای می‌گذارد.  پس اگر دوست دارید سیر در غذایتان داشته باشید ولی از بویش متنفرید، با ما همراه باشید تا ۵ روش از بین بردن بوی سیر از دست را به شما پیشنهاد کنیم.

چرا سیر اینقدر بو دارد؟

سیر حاوی ترکیبات سولفور است که هنگام بریده شدن سیر این مولکول‌ها آزاد شده، به پوست ما منتقل می شود و در نتیجه ایجاد بو می‌کند. پس اگر دست خود را با آب بشوییم آب با آنها واکنش می‌دهد و به اسیدسولفوریک تبدیل شده و در نتیجه بوی سیر در دستان بیشتر می‌شود. سیر سرشار از فولیک اسید، کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و پتاسیم بوده و یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی می‌باشد. ترکیب سولفوری آن به ویژه آلیسین معروف سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند.

روش های از بین بردن بوی سیر از دست + امتیازدهی

از بین بردن بوی سیر از روی دست با سیب زمینی

یک سیب زمینی را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی تمام قسمت های دست خود بمالید و سپس دستانتان را با آب و صابون بشویید. طبق تحقیقات انجام شده گفته می‌شود مواد غذایی که رنگشان قهوه ایی می‌شود (مثل سیب و سیب زمینی) آنزیمی دارند که می‌تواند ترکیبات سولفوردار را اکسید نماید، مثل تیول و تیوسیانات که به سیر بو و طعم تندی می‌دهند . پس، این مواد خوراکی می‌توانند موادی همچون سیر را به ترکیبات بی‌بو تبدیل نمایند. از آنجا که این روش روی چوب اثر می‌گذارد چرا روی پوست انسان نتواند؟ علاوه بر این سایت‌های بسیاری روی این روش تاکید دارند.

ولی باید بگوییم این روش نمره ۱ از ۵ می‌گیرد و اثربخشی چندانی ندارد. پس بیایید به سراغ روش دوم برویم و ببینیم دانه‌های قهوه چه کمکی به ما می‌کند.

دانه‌های قهوه

    امتیاز: ۲/۵

یک قاشق بزرگ از دانه‌های قهوه را کف دستانتان بریزید و کمی آب به آن بپاشید. سپس دستانتان را ماساز دهید و ۳۰ ثانیه دستانتان را با آن لایه برداری کنید. حال دستان خود را با آب و صابون بشویید. دانه‌های قهوه به عنوان جذب کننده بو شناخته شده هستند. حتی می‌توانید دانه‌های خشک شده قهوه را به منظور استفاده مجدد از آن برای از بین بردن بوهای مختلف فریزر، کابینت اشپزخانه و حتی دستشویی استفاده کنید. این روش مطمئنا بهتری روش برای از بین بردن بوی سیر نیست، ولی اگر به چیز دیگری دسترسی ندارید از این روش نسبتا خوب می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از فولاد ضدرنگ

    امتیاز ۳/۵

برای سی ثانیه یک شی فولادی بدون رنگ را زیر آب سرد در دست بگیرید. این شی می تواند قاشق، تابه یا جا صابونی باشد. بعد از این کار دستانتان را با صابون و آب سرد بشویید. وقتی پوست با یک شی آهنی یا فولادی برخورد می‌کند، بوی پوست باعث می شود که اتم های آهن به دو الکترون تبدیل شوند. سپس اتم ها با روغن در پوست واکنش نشان می‌دهند و موجب تجزیه شدن آن‌ها شده و به نوبه خود خلأ به وجود می‌آورن.

برای از بین بردن بوی سیر از دهان نیز یک جسم آهنی مانند قاشق را در دهان قرار دهید و سعی کنید زبان و طرفین دهان را با شی آهنی مواجه کنید. سپس دهانتان را بشویید. این روش با اثربخشی متوسط خود نمره ۳ از ۵ را می گیرد.

نکته: علاوه بر سیر، اگر دستانتان بوی پیاز یا ماهی نیز گرفت؛ می‌توانید با مالیدن آنها به استیل بو را تا حدی از بین ببرید.

دهان شویه

    امتیاز: ۴/۵

یک مقدار دهانشویه را داخل دستتان بریزید. فقط مراقب باشید که اگر در دست خود بریدگی یا زخم دارید از این روش استفاده نکنید. ولی در مواقع دیگر این روش با بوی بسیار زیادش می‌تواند در از بین بردن بوی سیر اثربخش باشد و نمره ۴ از ۵ را دریافت می کند.

نکته: ریختن مقداری خمیر دندان نعنایی در دست نیز می‌تواند همچون دهان شویه موفق عمل کند. بعد از ماشاز دست با دهان شویه، دستانتان را با آب و صابون بشویید.

نمک و جوش شیرین

    امتیاز: ۵/۵

۱ قاشق چای خوری نمک و ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را در دستتان بریزید. کمی آب به آن اضافه کنید (به طوری که خمیری شکل شود)، سپس برای ۳۰ ثانیه دستانتان را با آن ماساز بدهید. در مرحله یعدی، دست خود را با صابون و آب سرد بشویید. جوش شیرین بو را به خود جذب می‌کند و نمک به عنوان لایه بردار عمل می‌کند.

این روش به دلیل اثربخشی بالای خود نمره ۵ از ۵ را می گیرد.

نکته: نمک علاوه بر جوش شیرین با لیمو نیز ترکیب خوبی دارد. اسید موجود در لیمو و قدرت لایه برداری نمک به خلاص شدن از بوی سیر کمک می کند.

کدخبر: 1000232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟