خلاقیت در منزل با وسایل ساده! +آموزش تصویری

وسایل مورد نیاز برای ساخت تخته سیاه

سینی پلاستیکی
رنگ اکریلیک دلخواه
قلم مو
برچسب کاغذی سیاه
قیچی
مداد 
گچ رنگی
آموزش ساخت تخته سیاه 

در مرحله اول ساخت تخته سیاه اگر سینی انتخابی شما شبیه تصویر دارای لبه است و رنگ آن مورد پسند شما نیست می توانید با کمک رنگ اکریلیک انتخابی خودتان سطح آن را بپوشانید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به رنگ مطلوبتان ممکن است دو تا سه بار فرآیند رنگ آمیزی را اجرا کنید تا به نتیجه مطلوب برسید، پس حتما اجازه دهید سطح رنگ کاملا خشک شود و سپس مرحله بعدی را اجرا کنید.
در چیدانه بیشتر بخوانید: تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

chidaneh-123281-17

chidaneh-123281-18

در مرحله بعدی ساخت تخته سیاه به اندازه سطح داخلی سینی تان از برچسب کاغذی سیاه ببرید، سپس سطح سینی تان را برای چسباندن بهتر برچسب با کمک قلم مو آغشته به چسب قوی کنید توجه داشته باشید که برای این منظور حتما از قلم مو کمک بگیرد و تمام سطح سینی را به نحوی آغشته به چسب کنید که اثری از چسب باقی نماند، چراکه در صورت عدم توجه بعد از چسباندن برچسب کاغذی سیاه امکان هوا گرفتن و باقی ماندن آثار چسب روی تخته شما وجود دارد و ظاهر آن را نامطلوب می کند.
نکته ای از چیدانه: در صورت هوا گرفتن برچسب می توانید با کمک یک سوزن کوچک حباب های موجود روی سطح تخته را از بین ببرید.
chidaneh-123281-11
حالا تخته سیاه شما با استفاده دوباره از وسایل قدیمی آمده است می توانید روی آن پیام صبح بخیر عاشقانه ای بنویسید و صبحانه ای دوست داشتنی و جذاب در کنار عزیزانتان میل کنید. اگر دوست دارید با ساخت تخته سیاه متفاوت برای فرزندانتان آشنا شوید پیشنهاد می کنم قبل از بستن این مطلب، به مطلب ساخت تخته یادداشت برای اتاق دانش آموز در چیدانه سری بزنید و یک تخته سیاه دوست داشتنی برای دلبندتان آماده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟