من و دوستام

ما یه جمع با نشاطیم؛ خنده و شوخی و انرژی‌مون تمومی نداره. زبون همدیگه رو هم خیلی خوب می‌فهمیم. اما بعضی وقت‌ها همین گروه‌های دوستانه هم اذیت‌کننده میشه؛ بعضی وقت‌ها آدم توی رودربایستی دوستاش باید یه کارهایی رو انجام بده که دوست نداره. دلم می‌خواد بدونم چه‌طوری باید هم از توی جمع بودن لذت ببرم، هم تحت تأثیر فشارهای دیگران قرار نگیرم؟» این شاید سوال خیلی از نوجوان‌ها باشه. این که چطور توی روابط دوستانه، تعادل برقرار کنیم.

فازِ گروه چیه؟

سعی کن در انتخاب جمع‌های دوستانه، سراغ فازهای خیلی خیلی متفاوت نری. قرار نیست همه اعضای گروه مثل هم باشن، اما بودن در یک جمعِ خیلی متفاوت، دوتا نتیجه بیشتر نداره؛ یا این‌که خیلی زود باید بی‌خیالِ اون جمع بشی و با حسِ بدِ ترک کردن دوستات کلنجار بری؛ یا این‌که برای موندن در کنارِ اعضای گروه، مجبور بشی خودت رو شبیه به اون‎ها بکنی.

گروه خوب چه‌ شکلیه؟

خب پس نتیجه می‌گیریم که گروه خوب، یک گروه همگن و هماهنگه. اما این یعنی همه اعضای گروه باید دقیقا مثل هم باشند؟ داشتن مشترکات با دیگران، به فهمیدن و درک کردنِ بهترِ هم خیلی کمک می‌کنه، اما وجود اختلافات و تفاوت‌های فردی رو نمیشه منکر شد. چون این انکار، یعنی انکارِ هویت و فردیتِ دیگران. تو یک آدم مستقل و دارای نظراتِ مخصوص‌به‌خودت هستی. این مهم‌ترین اصل در یک گروهه، راجع بهش با دوستانت صحبت کن و با هم به توافق برسید. بنابراین بهتره بگیم یک گروه خوب، یک گروهِ همگنه که به تفاوت‌ها احترام می ذاره.

خط قرمز کجاست؟

عضویت در گروه به دلایل مختلف، اهمیت و فایده‌های زیادی داره؛ آدم‎ها توی گروه، از هم چیز یاد می‌گیرند و رشد و تغییر می‌کنند. اما مرز این تغییرات کجاست؟ بالاخره باید پذیرای تغییر و تأثیرپذیری باشیم یا نه؟ باورها، اعتقادات و اصولِ اخلاقی برای هر آدمی، خط قرمز محسوب میشه؛ یعنی چیزی که نباید به‌راحتی و بدون فکر و تحتِ تأثیر دیگری، دستخوش دگرگونی بشه. گروه می‌تونه یک آدمِ کتاب‌نخون رو به یه آدمِ اهلِ مطالعه تبدیل کنه، می‌تونه به آدمِ کمرو کمک کنه که خجالتی نباشه، اما اجازه نداره واردِ مسائل شخصی و اساسیِ آدم‌ها بشه.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟