7 دردی که هرگز نبابد نادیده بگیرید

از جمله دردهایی که باید بررسی شود و نباید آن را نادیده گرفت، عبارت است از:

درد شدیدی که بین تیغه های شانه احساس می کنید

احتمال: حمله قلبی

حدود 30 درصد از افرادی که حملات قلبی را تجربه می کنند، با نشانه فشار در قفسه سینه مواجه نمی شوند. درد بین تیغه های شانه همانند درد در آرواره، تنگی نفس و حالت تهوع در میان زنان شایع‌تر است.

سردرد بسیار شدید که ناگهان شکل می گیرد

احتمال: آنوریسم ( بزرگ شدگی وبیرون زدگی رگ )

هر فردی در طول زندگی خود سردردهای خفیف یا متوسط را تجربه می کند که به طور معمول با مصرف مسکن بهبود می یابد. اما اگر شدیدترین سردرد در طول زندگی خود را که به ناگاه شکل گرفته است، تجربه می کنید، نیازمند کمک پزشکی هستید. توصیه می شود خودتان تا بیمارستان رانندگی نکنید و با اورژانس تماس بگیرید.

درد مبهم در شکم که به سمت راست و پایین سرایت می کند

احتمال: آپاندیسیت

درد به طور معمول از مرکز شکم آغاز می شود و به تدریج به سمت راست حرکت می کند. اگر آپاندیس پاره شده باشد، این شرایط می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد، زیرا باکتری های فراوانی وارد جریان خون می شود و کل بدن را آلوده می سازد. اگر چنین احساسی دارید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید.

دندان دردی که شما را از خواب بیدار می کند

احتمال: سایش و فشار دندان ها روی یکدیگر

فشار مکرر دندان ها روی یکدیگر موجب التهاب عصب درون دندان می شود و مینای دندان را فرسوده می سازد. شما ممکن است در نهایت با ترک خوردگی دندان تا ریشه مواجه شوید که به کشیدن دندان منجر می شود. از ساییدن و فشار دادن دندان ها روی یکدیگر که اغلب به دلیل استرس شکل می گیرد، می توان با استفاده از گاردهای محافظ جلوگیری کرد.

احساس درد در ناحیه کمر که با تب همراه است

احتمال: عفونت کلیه

تب، حالت تهوع و کمر درد تنها با وجود مشکل در معده مرتبط نیست. این شرایط با نفوذ باکتری ها به دستگاه ادراری و ورود به کلیه ها که شرایط عفونت را وخیم‌تر می کند، نیز شکل می گیرد. ممکن است در ابتدا نشانه های عفونت دستگاه ادراری، مانند درد هنگام دفع ادرار، را تجربه کنید، اما برخی افراد نیز هیچ نشانه ای را تجربه نمی کنند. برای درمان احتمالا به دریافت آنتی بیوتیک نیاز خواهید داشت.

گرفتگی های عضلانی قاعدگی که با مصرف دارو بهتر نمی شود

احتمال: اندومتریوز

اگر مصرف مسکن ها کمکی به رفع گرفتگی های عضلانی قاعدگی نمی کند، ممکن است اندومتریوز دلیل این شرایط باشد. اندومتریوز مانع باروری می شود و شرایطی شایع است. 40 درصد از 60 درصد زنانی که قاعدگی های بسیار دردناک را تجربه می کنند، ممکن است به اندومتریوز مبتلا باشند.

نقطه ای حساس روی ساق پا احتمال: ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT)

اگر نقطه ای روی ساق پای شما دردناک است، امکان دارد با ترومبوز سیاهرگی عمقی، لخته خونی در سیاهرگ مواجه باشید. این نقطه می تواند قرمز رنگ باشد و هنگام لمس گرم‌تر از نواحی دیگر به نظر برسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟