راه های جلوگیری از چروک شدن پوست گردن

دغدغه خانم ها مراقبت از پوست صورت است و کمتر کسی ممکن است به پوست گردن هم توجهی کند. اگر می خواهید همیشه زیبا و جوان بمانید علاوه بر پوست صورت باید از پوست گردن و حتی قسمت های دیگر بدن هم به خوبی مراقبت کنید. در ادامه مطلب با روش های جلوگیری از چروک شدن پوست گردن آشنا شوید.

به گردنتان ضد آفتاب بزنید

مهم ترین کاری که می توان برای جوان نگه داشتن پوست گردن انجام داد، استفاده از کرم ضد آفتاب است. علاوه بر پوست صورت باید به پوست گردن هم کرم ضد آفتاب بزنید.

روی صورت را بپوشانید

استفاده از کلاه نه تنها پوست صورت را از آفتاب سوختگی حفظ می کند بلکه از قرار گرفتن پوست گردن در برابر اشعه های ماورای بنفش نیز جلوگیری می کند.

از کرم صورت استفاده کنید

کرم مخصوص گردن تهیه کنید؛ البته این کار ضرورت چندانی ندارد چون کرم های مناسب پوست صورت برای پوست گردن هم مناسب است.

کرم هایی تهیه کنید که حاوی پپتید یا رتینول باشد زیرا رشد کلاژن پوست را تحریک می کند.

به پشت بخوابید

این حالت به دلایل مختلفی بهترین حالت خواب است. یکی از دلایل این است که مانع از چروک شدن پوست گردن در طول شب می شود. وقتی روی شکم یا به پهلو می خوابید، روی پوست صورت و گردن فشار وارد می شود و این حالت به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می شود.

کمتر از گوشی تلفن همراه استفاده کنید

متخصصان پوست یکی از عوامل پیری زودرس را استفاده بیش از حد از گوشی همراه می دانند. هنگام استفاده از تلفن همراه مدام سرتان را به پایین خم می کنید، به مرور زمان روی پوست گردن چین و چروک ایجاد و روز به روز عمیق تر می شود.

بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل، استفاده کمتر از گوشی تلفن همراه است یا این که حداقل هنگام استفاده از آن، گوشی را بالا نگه دارید تا مجبور نباشید سرتان را خم کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟