حماقت های شوهرم تمامی ندارد!

شوهرتان اشتباهی مرتکب شده که در تشدید مشکلاتش نقش داشته است؛ برای مثال بهتر بود ابتدا کار پیدا می‌کرد و سپس به فروش خودرو اقدام می‌کرد یا قبل از این که خودرو فروخته شود، برای پول حاصل از فروش آن برنامه‌ریزی می‌کرد. به طور طبیعی، پولی که برنامه‌ای برای آن وجود نداشته باشد، بی‌هدف خرج می‌شود.

نکاتی درباره اعتماد دوباره به شوهرتان

پرسیدید که حتی اگر کار پیدا کند آیا می‌تواند همسر قابل اعتمادی برای تان باشد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت: بله می‌تواند به شرطی که شما متوجه تغییر رفتارش شده باشید. بسیاری از افرادی که قابل اعتماد نیستند در شرایط کنترل شده، انسان‌های قابل اعتمادی می‌شوند. نکته مهم، یافتن این پاسخ است که آیا همسرتان از شرایطی که دارد ناراضی است یا خیر؟ آیا این نگرانی و دغدغه را دارد که باید شرایطش را تغییر دهد؟ و نکته دیگر اینکه گاهی کارکردن زن در بیرون از خانه باعث می‌شود مرد به کار احساس نیاز نکند. از گذشته نیز برهمین منوال بوده است که نیازهای افراد آن‌ها را برای تغییر وادار به تحرک می‌کرده است. نیازهایی مانند گرسنگی و نداشتن پول، انگیزه‌های ساده ولی قوی برای واداشتن افراد به کار و فعالیت است. با این حال، نکاتی برای کمک بیشتر پیشنهاد می‌شود:

1. بخشی مربوط به مهارت‌های حل مسئله و کاریابی برای همسرتان می‌شود. با وجود این که30 ساله است؛ اما برخی مهارت‌های زندگی مانند حل مسئله را ندارد، حتی «کاریابی» مهارتی است که نیاز به آموختن دارد. باید در حضور فرد متخصص یا افرادی که در زمینه‌ای خاص تجربه دارند، مشورت لازم را دریافت کند و راه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری و شروع یک کار را بیاموزد. گاهی افراد در میانسالی هم نیاز به شاگردی دارند، هر چند همسر شما هنوز جوان است.

2. ایجاد انگیزه برای پیدا کردن و شروع کار از مهم‌ترین مسائلی است که برای حل این مشکل به شما کمک می کند. عواملی همچون افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و ... می‌تواند انگیزه لازم برای شروع یک فعالیت را از فرد سلب کند. یک گفت‌وگوی ساده که توام با همدلی باشد و نه از روی انتقاد و ایرادگرفتن، باعث می‌شود فرد سفره دلش را باز کند و نگرانی‌هایش را با شما در میان بگذارد. پس از این که حرف‌هایش را شنیدید بهتر می‌توانید او را برای تغییر متقاعد کنید.

3. برنامه‌ریزی روزانه و اختصاص زمان کاریابی راه حل خوبی است. اگر این روزها به دلیل نداشتن کار تا لنگ ظهر می‌خوابد یا در خانه می‌ماند، ساعت خاصی را برای بیدار شدن اختصاص داده و برنامه روزانه برایش ترتیب دهید. هرچند در دوران عقد هستید ولی می‌توانید از اعضای خانواده‌اش کمک بگیرید تا مثلا ساعت 9 به بعد حق ماندن در خانه را نداشته باشد. خانه را ترک کند و در جست‌وجوی کار باشد یا اگر به مهارت خاصی نیاز است، در طول روز برای کارآموزی از منزل خارج شود. به هر حال یا باید کار کند یا در جست‌وجوی کار باشد.

4. بررسی این که آیا ایشان بیماری خاصی دارد یا به دارو یا ماده خاصی اعتیاد دارد یا خیر، از نکات بسیار مهم است. در صورتی که فردی به بیماری خاصی دچار بوده یا مصرف کننده مواد باشد، تمام رفتارش می‌تواند متاثر از آن باشد از جمله بی‌تفاوتی و احساس بی‌حالی و رخوت ناشی از مصرف دارو یا مواد. در چنین شرایطی گام اول تشویق فرد مصرف‌کننده برای ترک ماده مورد نظر یا درمان بیماری است. گاهی تشخیص علائم اعتیاد برای فردی که با این موضوع آشنا نیست، کار راحتی نخواهد بود و باید با روانشناس مشورت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 رضا یعقوبی روان‌شناس بالینی

اخبار زیر را از دست ندهید:

ویدیو عجیب از تعقیب یک زن گدا / شب ها او به یک زن زیبا تبدیل می شود! + فیلم و عکس

3 زن جوان، پسر 23 ساله را ربودن و 3 شبانه روز تحت شکنجه با او ارتباط شوم برقرار کردند!

دستفروش پس از اینکه شهرداری وسایلش را برد زیر قطار پرید / در اهواز رخ داد + عکس

نمی دانستم شوهردارد او هر شب مرا به خانه اش می برد تا اینکه با شوهرش تلفنی حرف زدم و ...

تیراندازی در خیابان منجم تبریز / ضارب در پایان مغز خود را متلاشی کرد

در موبایل همسرم عکس او و مرد همسایه را در وضعیت بدی دیدم و...

مرگی تلخی که زیر آفتاب سوزان کویر رخ داد

تصادف عجیب و خنده دار یک موتور و ماشین در جاده جنگلی+ فیلم و عکس

راز سیاه دختر گوشه گیر چه بود؟ مردی او را در مسیر مدرسه ربود و به خانه اش در کرج برد!

4 روز زندانی شدن دختر 24 ساله در اتاق تاریک یک مرد نامرئی + فیلم و عکس

زیر گرفتن پارکبان به خاطر پیدا کردن جا پارک برای بنز! + فیلم و عکس

زائو 19 ساله با تب کنگو به بیمارستان نمازی شیراز رفت و جان باخت + جزئیات

جگرکی کرمانشاهی از تب کریمه کنگو مرد/دفن جسد در اعماق زمین+ عکس محل دفن با مراقبت های ویژه

زن شوهردار بی شرمانه به ارتباط پنهانی با نامحرم اعتراف کرد

حادثه سقوط بالن بعد از درخواست ازدواج در آسمان+فیلم و عکس

قتل وحشیانه / 4 مرد، زن جوانی را تکه تکه کردند

خانم منشی شوهر دار که با یک پسر قصد فرار به ترکیه را داشت، از پسر جوان رودست خورد و در آبادان دستگیر شد + عکس

آقای خاص! در خیابان شیخ بهایی زنان و دختران را فریب می داد و ...

زنم دختر 15 ساله ام را در اختیار مردی گذاشت که خودش با او ارتباط داشت

خداحافظی تلخ زن اعدامی با نوزادش در مشهد

ساعت 10 شب پیام عاشقانه برایم آمد و شوهرم وقتی دید ...

مرد زن تنهای همسایه را به زور به خانه اش کشاند و ...

3 سال ارتباط پنهانی با زن فاسد مرا به عیاشی انداخت + عکس

دختر زیبا چرا خودکشی کرد؟!+ عکس

 

کدخبر: 269486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟