راهکارهایی برای آرامش داشتن در زندگی بعد از ازدواج

من شغل مناسبی دارم، بیمه هستم، اهل شهرستانم و خانمم اهل شهرستان دیگری است. برای رفتن به شهر خودش هر روز دعوا دارد. اعصاب خودم و دو بچه‌ام همیشه خرد است. با صداقت، کار و تا ریال آخر درآمدم را در زندگی خرج می‌کنم. به آخر خط رسیده‌ام.

می‌فهمم که در شرایط بدی قرار دارید و اینکه طبق گفته خودتان همه شرایط زندگی شما خوب است؛ اما هنوز همسرتان برای حفظ زندگی‌تان تلاشی ندارد. خیلی ناراحت‌کننده و شاید در بخشی هم بسیار عصبانی‌کننده است.

مشکل‌تان را ریشه‌یابی کنید

بهترین کار، ریشه‌یابی این مسئله است که چرا همسر شما، این قدر بیتاب خانواده است. این نشان‌دهنده این است که همسر شما هنوز از خانواده خودش جدا نشده و هنوز هم خانواده اول خود را پدر و مادرش می‌داند؛ البته بهتر است از روش‌هایی که در ادامه می‌گویم، استفاده و در صورت نگرفتن جواب مناسب حتما با یک مشاور صحبت کنید.

تفاوت بحث‌کردن با گفت‌وگو

اولین مهارتی که لازم است برای حل مشکل‌تان کسب کنید تا زندگی آرام و توأم با عشق داشته‌باشید، مهارت گفت‌وگوست. گفت‌وگو به جای دعوا، خوب‌شنیدن و خوب‌گفتن. تفاوتی که بحث‌کردن با گفت‌وگو دارد این است که در بحث‌کردن فرد می‌خواهد بگوید: حرف من درست است و به جای این که خوب بشنود، می‌خواهد جواب بدهد و طرف مقابل را بکوبد و خودش را ثابت کند. در حالی که در گفت‌وگو هر دو نفر می‌خواهند به موضوع مشترکشان فکر و به صورتی صحبت کنند که به نتیجه‌ای برسند و از یکدیگر چیزی یاد بگیرند؛ به عنوان مثال در مشکل شما، همسرتان از رفتن حرف می‌زند و شما هم در راستای این که باید سر خانه و زندگی‌اش باشد، بحث می کنید که به جای آن می‌توانید از او بپرسید علل دلتنگی اش چیست یا اینکه چه چیزی باعث می‌شود که کنار شما آرام نباشد.

یک نسخه عالی برای آرام‌کردن همسر خشمگین

برای آرام‌کردن همسر عصبانی بعد از پایان مشاجره، چند راهکار وجود دارد که به کاربردن آن‌ها ثمربخش است. تکنیک آینه یکی از این راهکارهاست. در این روش ما فقط نقش یک مشاهده‌گر را که فعالانه گوش می‌دهد، اجرا می‌کنیم. به بیان دیگر در این شیوه شما احساسات همسرتان را تایید می‌کنید بدون آن که به آن چیزی اضافه یا کم کنید. با استفاده از این تکنیک به شریک زندگی‌مان این مسئله را گوشزد می‌کنیم که او را درک می‌کنیم. استفاده از تکنیک آینه جلوی تشدید عصبانیت را می‌گیرد. این در حالی است که اگر شروع کنیم به انتقادکردن از همسرمان، او را تحریک کرده‌ایم که بیشتر عصبی‌شود و در این حالت، موضع دفاعی می‌گیرد و دفاع‌کردن باعث می‌شود که فرد عصبانی از گذشته‌ها و خاطرات، برخی مسائل ناخوشایند را بیرون بکشد و دوباره جر و بحث شدیدتر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

راهله فارسی, مشاور

 

کدخبر: 269112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟