بررسی پورشه 718 باکستر 2017 + فیلم
حجم ویدیو: 7.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

تغییرات ظاهری
در مدل جدید از پسوند عددی 7188 در آن استفاده شده که البته می توان انتظار داشت در آینده سایر محصولات پورشه نیز از پسوند های عددی استفاده کنند . عمده تغییراتی را که می توان در نگاه اول درک کرد ، تنها تغییر شکل چراغ های جلو و عقب هستند که در مدل جدید از چراغ های LEDD بهره می برند . اما می توان بدنه را تقریباً بدون تغییر دانست و اگر می خواهید اصلی ترین تفاوت این باکستر را بفهمید ، کافی است سری به موتور آن بزنید . موتور چهار سیلندر جدید این خودرو به دلیل تغییر سایز و کوچک تر شدن ، بیشتر به قسمت میانی نزدیک شده و حالا باکستر صاحب دو محفظه بار ، یکی در جلو با حجم 150 لیتر و یکی در عقب با حجم 125 لیتر است . این تغییر باعث راحتی و نزدیک شدن یک خودروی اسپرت دو نفره به یک خودروی مسافرتی شده است که البته این کار جدید را چندی پیش مک لارن با مدل 570GT انجام داد . سپر های عقب و مخصوصاً جلو نیز شباهت غیر قابل انکاری با مدل فیس لیفت شده 911 دارند و مه شکن خطی جلو این گفته را اثبات می کند . به کابین می رویم ، جایی که بیشترین تغییرات را در پوسته این خودرو داشته و اولین نکته قابل توجه فرمان آلومینیومی جدید آن است . روی این فرمان جدید کلیدی چهار حالته قرار گرفته که حالت های مختلف رانندگی از نورمال گرفته تا حالت شخصی سازی برای آن برنامه ریزی شده است . این حالت ها برای کمک کردن به رفتار خودرو در حالت های مختلف رانندگی تعبیه شده و شما می توانید بنا به نوع رانندگی خود آن را در بهترین حالت تنظیم کنید . کنسول میانی حالا به مدل 911 بیشتر شبیه است و با قابی از آلومینیوم پوشانده شده که در انتهای آن می توانید تلفن همراه خود را قرار داده و از صفحه چند رسانه ای خودرو اقدام به کار با آن نمایید . صفحه چند رسانه ای باکستر از قابلیت های جدیدی مانند کنترل زنده ترافیک راه ها بهره مند است که می تواند برای شما مسیری جایگزین انتخاب کند . البته اگر حوصله شما از محبوس شدن درون کابین سر رفت ، می توانید با دکمه ای که در کنار دکمه ترمز دستی قرار گرفته ، سقف سافت تاپ را در عرض 9 ثانیه و تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بدون توقف باز کنید .
تصمیم جدید برای حذف سیلندر
اما شگفتی ساز جدید پورشه همین موتور 4 سیلندر باکستر جدید است . کافی است مشخصات آن را دوباره چک کنید . در مدل 718 boxter از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری باکسر ( تخت ) به همراه توربو شارژ استفاده شده که می تواند حداکثر 300 اسب بخار و 380 نیوتون متر گشتاور را به وسیله دو نوع گیربکس دستی و 7 سرعته PDK به چرخ های عقب تحویل دهد . این مشخصات باعث شده که Boxter از حالت سکون در طول 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد . اما شگفتی اصلی متعلق به مدل 718 Boxter S است که با همان چهار سیلندر اما با نیم لیتر حجم بیشتر می تواند عدد حیرت انگیز 350 اسب بخار و 420 نیوتون متر گشتاور را به همان چرخ های عقب ارسال کند که باعث ایجاد شتاب 4.2 ثانیه ای برای مدل S می شود . البته عدد های اعلامی برای شتاب در صورتی است که لانچ کنترل ( کنترل شروع حرکت با استفاده از عدم هرزگردی ) روشن باشد و جعبه دنده شما از نوع PDK باشد . مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر از 6.9 تا 8.1 لیتر متغیر است و این عدد برای قدرت 350 اسب بخار بسیار ایده آل به نظر می رسد . اگر شما طرفدار خودروی اسپرت چند منظوره ای هستید که می خواهید با آن به راحتی از دست انداز های شهری نیز عبور کنید ، پس باید سیستم تعلیق جدید PASM را نیز برای آن سفارش دهید که می تواند در حالت های مختلف تا 20 میلی متر تغییرات ارتفاع داشته باشد .
البته اصلی ترین تکنولوژی موجود در این خودرو سیستم توربوشارژ هندسه متغیر است که باعث می شود پورشه تنها خودروسازی باشد که این تکنولوژی را در خودرو های بنزینی خود استفاده می کند .
با همه این تفاسیر ، مدل باکستر از 53 هزار یورو آغاز می شود و در صورتی که خواستار خرید مدل S باشید باید 13 هزار یورو بیشتر بپردازید و قیمت نهایی برای شما 66 هزار یورو محاسبه می شود . البته قیمت مدل های سفارشی بیشتر از این عدد خواهد بود .
با توجه به وضع قانون Law عدم واردات خودرو های 2500 سی سی به بالا ، حالا انتظار می رود با معرفی مدل جدید باکستر پای آن به زودی به بازار Store داخلی نیز باز  شود که این خبر خوبی برای طرفداران پورشه در ایران است . بازار واردات این برند در حالی سرد شده که حتی واردات مدل ماکان نیز نتوانست به این بازار روحی بدمد و این شکست را می توان از قیمت نجومی و غیر واقعی ماکان در بازار آزاد دانست . اما در وضع کنونی که ستاره ایران قرار است با مشارکت مرسدس بنز مدل های E200 را که در حال حاضر با قیمتی بیش از 400 میلیون تومان در بازار عرضه می شود ، با قیمتی کمتر از 240 میلیون تومان به دست مشتری برساند و این کاهش قیمت مستقیماً تاثیر از مونتاژ آن در داخل است . حالا پورشه نیز می تواند با سرمایه گذاری بیشتر مدل هایی با حجم زیر 2500 سی سی را در نمایندگی خود مونتاژ کند و بتواند بخشی از رکود خود را با این حرکت جبران سازد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 268944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟