مکمل و داروی ورزشی مجاز فقط با تجویز پزشک

محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی فارس، گفت: باید با ایجاد یک سامانه نرم‌افزاری تمام اماکن و باشگاه‌های استان را ساماندهی و بر عملکرد آنها نظارت کرد.
وی ادامه داد: سلامت از جمله حوزه های بسیار گسترده در جامعه است که بریا رسیدن به این مهم باید تمامی دستگاه های فرهنگی و نظارتی همکاری نزدیک داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: آموزش باید به عنوان یک اولویت در موضوع سلامت ورزشی قرار گیرد که در این راستا موضوع مکمل ها و داروهای ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
ایمانیه یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولین باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، آموزش دانشجویی، دانش آموزی و آموزش برای والدین می‌تواند گام اول و تاثیرگذاری در مقابله با مصرف مکمل‌ها خصوصا مکمل‌های غیرمجاز باشد.
وی ادامه داد: سلامت جامعه یک اولویت بسیار مهم است که برای رسیدن به این مهم انچه پیشنهاد می شود ورزش Sport است اما باید مراقب بود که با اطلاع رسانی و اموزش درست، ورزش آلوده موارد غیر بهداشتی و مخالف با سلامت جامعه نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: سلامت را باید از دوران مدرسه در جامعه شروع کرد که در این راستا طی هماهنگی های انجام شده در سال تحصیلی جدید کلاس زنگ سلامت در هفته یک ساعت در ۱۰ مدرسه برگزار می شود.
ایمانیه ادامه داد: در بحث دارو و مکمل های ورزشی مجاز نیز چند داروخانه تحت نظارت علوم پزشکی برای این مهم اختصاص داده شده که با تجویز پزشک تحولا دارو و مکمل های مجاز را انجام می دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 266968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟