ساخت تخم مرغ های  تقلبی/این محصول خطرناک از چین به ایران وارد شده بود + فیلم
حجم ویدیو: 6.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

 به گفته کارشناسان قیمت محصول به دست آمده فوق العاده پایین تر از محصول اصلی است.

اواخر سال 2009 پس از افشاگری های چندین رسانه کره جنوبی در خصوص ساخت تخم مرغ های صنعتی در چین، مسئولان این کشور مجبور به هشدار عمومی در خصوص منع استفاده از این محصول سرطان زا شدند. بنگاه خبر پراکنی مان هوآ ( MBC ) با ارائه مدارکی عنوان کرد به دلیل افزایش ناگهانی قیمت این محصول، متقلبین چینی با استفاده از انحلال سدیم در آب تخم مرغ های مصنوعی با قیمت بسیار پایین تولید کردند که مورد استقبال خوب عموم قرار گرفت. 

سود جویان با ترکیب نمک اسیدی سدیم دار، زاج سفید و ژلاتین مایعی شفاف با ویسکوز مناسب تولید کردند که قابلیت خوبی برای جایگزینی با سفیده تخم مرغ داشت، همچنین با اضافه کردن رنگ زرد خوراکی و قرار دادن مایع حاصله در محلول کلراید کلسیم بمنظور سفت شدن، زرده ای ساختند که به سختی از محصول واقعی قابل تشخیص بود. در نهایت ماده تولیدی در پوسته ای که از کربنات کلسیم قرار داده می شد تا پس از مدت کوتاهی سفت شود.

به گفته کارشناسان چینی با خرید یک کیلوگرم نمک اسیدی سدیم دار می توان 150 کیلوگرم تخم مرغ مصنوعی تولید کرد، رقمی که در برابر قیمت واقعی تولید تخم مرغ طبیعی غیر قابل مقایسه خواهد بود.

گفتنی است؛ در سالهای گذشته رد پای این تخم مرغ های صنعتی و تقلبی در چندین استان جنوبی کشور از جمله بروجرد و لرستان به چشم خورد که با پیگیری مسئولان مربوطه همگی منهدم و دور از دسترس عموم قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟