فوساتی: سرمربی ایران همواره جوسازی می کند

خورخه فوساتی در آولین روز از اردوی آماده سازی تیم ملی قطر در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح برنامه هایش برای جدال با ایران و ازبکستان، بازی دوستانه با امید قطر و تیم ملی آذربایجان، دعوت از بازیکنان جدید، محرومیت های فیفا و مصدومانش پرداخت که در مهمترین بخش کنفرانس مربی اروگوئه ای به کارلوس کی روش و جوسازی هایش در بازی رفت حمله کرد.


علیه AFC حرفی نزدم
من تمام اتهام‌های مطرح شده از سوی خودم علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده آرای انضباطی این دیدار رفت با ایران و محرومیت چهار ملی‌پوش قطری را رد می کنم چون به صورت مستقیم حرفی علیه AFC نزدم و رسانه‌ها باید قبل از انتشار چنین اخباری در سطح داخلی و بین‌المللی آن را مورد بررسی قرار دهند.هنوز هم اعتقاد دارم احکام و محرومیت هایی که برای ستاره های قطر در بازی رفت مقابل ایران اتخاذ شد می توانست ملایم تر از این چیزی باشد که رخ داد.


کی روش اتمسفر منفی ایجاد کرد
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی رفت صحبت‌های منفی مطرح و اتمسفری ایجاد کرد که روی بازیکنان قطر تأثیر گذاشت. هر چند من آن‌ زمان در تیم ملی قطر نبودم، اما فکر می‌کنم تیم ایران مشکلاتی را در بازی رفت ایجاد کرد وبا جنگ های روانی مربی پرتغالی اش توانست بازی را ببرد اما این بار ما باهوش تر خواهیم بود.


آماده بردن ایران هستیم
اتفاقات بازی رفت در تهران این انگیزه را به بازیکنان قطر می‌دهد تا به دنبال پیروزی و نتیجه خوب باشند. دیدار تدارکاتی ما برابر آذربایجان به لحاظ سطح فیزیکی مشابه آنها با ایران و ازبکستان می‌تواند مفید باشد. البته از نظر فنی این تیم‌ها شباهتی با هم ندارند اما همین که بازیکنان من بتوانند از نظر فیزیکی آماده مصاف با ایران و ازبکستان باشند برایم کافی است.


جنگ باشگاه ها تاثیری در بازی های ملی ندارد
الریان و لخویا باید مقابل پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند آن هم در آستانه مصاف حساس دو کشور در مقدماتی جام جهانی. تفاوت‌هایی میان این بازی‌ها وجود دارند و نمی‌توانیم مقایسه‌ای درباره تأثیر نتایج تیم‌های قطری برابر حریفان ایرانی در بازی تیم‌‌های ملی این دو کشور انجام‌ دهیم اما فکر می کنم از نظر انگیزشی تاثیر گذار باشد.


از آمادگی لژیونرها خوشحالم
مصدومانی داریم از جمله احمد یاسر، بازیکن لخویا که ممکن است آماده بازی با ایران نباشد. او باید دوران نقاهت مصدومیتش را دنبال کند. هدف ما استفاده از یاسر در بازی برابر ازبکستان است. این مسئله‌ طبیعی است که با احمد یاسر و مشعل عبدا.. صحبت کنم تا خود را مهیای بازی با ازبکستان کنند.اما خبر خوشحال کننده برای من شرایط بسیار خوب اکرم عفیف در خیخون اسپانیا است که حضور و تجربه او می تواند به ما در دو بازی مهم پیش رو کمک کند.

کدخبر: 250385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟