دردسر جدید برای پرسپولیس و تراکتورسازی/محرومیت از جذب بازیکن و مربی خارجی

فدراسیون فوتبال بعد از محرومیت باشگاه های استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات به علت بدهی به بازیکنان خارجی قوانین سفت و سختی برای جذب بازیکن خارجی در نظر گرفت.

باشگاه های پرسپولیس و تراکتورسازی بیشترین پرونده های حقوقی در فیفا دارند. براین اساس این دو باشگاه طبق قانون Law جدید تا زمانی که بدهی های خارجی را تسویه حساب نکنند اجازه جذب بازیکن ندارند.

روزبه وثوق احمدی مسئول کمیته وضعیت بازیکنان درباره این مطلب گفت: هر باشگاهی که پرونده حقوقی در فیفا دارد و به بازیکنان خارجی خود بدهکار است تا زمانی که بدهی هایش را تسویه حساب نکند اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد.

وی درباره ضمانت اجرای طرح جدید فدراسیون فوتبال بیان کرد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال امسال اعلام کرد که باشگاه های بدهکار باید 10 درصد از بدهی های خود را پرداخت کنند تا بتوانند بازیکن داخلی جذب کنند. پرداخت بخشی از بدهی ها امسال در فصل نقل و انتقالات اجرایی شد.

وثوق احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه 16 باشگاه لیگ برتری بدهکار هستند امکان محرومیت همه باشگاه ها در جذب بازیکن نبود . براین اساس به باشگاه ها فرصت داده شد تا در دوره 3،4 ماه بدهی خود را تسویه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه های لیگ برتری باید بدهی خارجی های خود را به طور کامل پرداخت کنند چرا که مسئولیت پرداخت نشدن بدهی های خارجی به گردن فدراسیون فوتبال می افتد و احتمال اینکه فدراسیون فوتبال از سوبی فیفا با محرومیت و تعلیق روبرو شود وجود دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟