9 برگ برنده چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان

پیش از آغاز بازی های لیگ قهرمانان آسیا و حرکت تیم های ایرانی در این بازی ها، نگاهی می اندازیم به امتیازآور ترین بازیکنانی که از لیگ برتر ایران در این تیم ها توپ می زنند، بازیکنانی که باید طی دو روز آینده برای حفظ اعتبار فوتبال ایران از امروز بازی های خود را آغاز کنند. در توضیح این مطلب باید عنوان تنها بازیکنانی که در فاز هجومی به بازی پرداخته اند مورد بررسی قرار گرفته اند.

با بررسی امتیازآور ترین بازیکنان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان همراه باشید(ترتیب بررسی تیم ها، به دلیل ساعت و روز برگزاری بازی های آنهاست)

• استقلال خوزستان

حسن بیت سعید؛ 8 گل و 4 پاس گل

مهاجم گلزن خوزستانی ها که پس از جدایی زهیوی تبدیل به امید اول پورموسوی در خط حمله استقلال شد در لیگ شانزدهم نیز به مانند لیگ پانزدهم با نوسان به بازی می پردازد، بیت سعید که هم در گلزنی موفق بوده و هم در گلسازی، تاثیرگذارترین بازیکن آبی پوشان در دیدارهای این تیم محسوب می شود، او در آخرین بازی خود در لیگ برتر نیز گلزنی کرد تا نشان دهد با حداکثر توان فنی در آسیا حاضر خواهد شد. او در مجموع بازی هایی که برای خوزستانی ها به میدان رفته است 8 بار برای تیمش گلزنی کند و 4 بار نیز با پاس های خود دیگر بازیکنان را معرض گلزنی قرار دهد.

مهدی مومنی؛ 1 گل و 5 پاس گل و 4 پنالتی

یکی از مهره های به شدت تاثیرگذار تیم استقلال خوزستان که در بازی آخر برابر پیکان نیز اثرگذاری خود را به طور کامل نشان داد مهدی مومنی است، در حالی که سه مهاجم به نام های نانگ و افشین و بیت سعید در ترکیب خوزستانی ها به بازی گرفته می شوند مومنی با شرح وظایفی جدا از مهاجمان به میدان می رود و به همین دلیل تمرکز اصلی او روی گلسازیست تا گلزنی، مومنی تاکنون 1 بار برای پورموسوی و تیمش گلزنی کرده و بار نیز بلا پاس های به موقع خود مقدمات گلزنی را فراهم کرده است ضمن اینکه 4 بار نیز توانسته موقعیت گلزنی از روی نقطه پنالتی را فراهم کند.

... و دیگران

آرش افشین و آلویز نانگ که در فصل نقل و انتقالات به جمع خوزستانی ها اضافه شدند می توانند در این بازی ها نیز کمک شایانی به موقعیت استقلال کنند، علی الخصوص نانگ که برای چهارمین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کرده است.

• استقلال تهران

کاوه رضایی؛ 7 گل و 6 پاس گل

مهاجم اصلی آبی های تهران این روزها در عرش سیر می کند، او که با گلزنی در دربی ماندگاری خود را در تاریخ این باشگاه زد این روزها به دنبال این است تا در درخشش در بازی های آسیایی جای پای خود را در این تیم محکم تر کند، کاوه تاکنون سعی کرده قدرت گلزنی و گلسازی خود را یکسان نگه دارد و به همین دلیل در هر دو موفق بوده است، او تاکنون 7 بار برای منصوریان تیمش گلزنی کرده و 6 بار نیز پاس گل ارسال کرده است.

علی قربانی؛ 6 گل و 2 پاس گل

دومین مهاجم استقلالی ها که از میانه های لیگ موفق شد خود را به خوبی درترکیب این تیم جابیندازد حداقل از دربی به این ور، باعث شد تا هواداران این تیم حساب ویژه ای روی او باز کنند، قربانی که برای استقلال در لیگ شانزدهم 6 گلزنی کرده و 2 بار نیز گلسازی، خود را به عنوان مهاجمی شناسانده است که می تواند در هر دقیقه از بازی، جهت جریان را به سود تیمش عوض کند.

... و دیگران

استقلال از زمانی که شروع به تحول و پوست اندازی کرد توانست تعدادی از بازیکنان مهم اما جوان خود را رو کند، بازیکنانی مانند امید نورافکن و فرشید اسماعیلی که به شدت در بازی های آسیایی می توانند به کار بیایند. البته در این میان نمی تواند از تاثیر فراوان بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و جابر انصاری نیز چشم پوشید.

• ذوب آهن

مرتضی تبریزی؛ 9 گل و 1 پاس گل

پس از خروج حسن زاده و رضایی، بار اصلی گلزنی در جمع ذوبی ها روی دوش تبریزی بود و او نیز سعی کرد به کمک رجب زاده زاده و دیگر بازیکنان تیمش از پس آن بربیاید، تبریزی تاکنون 9 بار برای اصفهانی ها گلزنی کرده و کاملا پیداست در بازی روز آینده این تیم نیز اگر در روز خوبش باشد می تواند برگ برنده حسینی و تیمش به حساب بیاید، تبریزی 1 بار هم برای تیمش گلسازی کرده است.

مهدی رجب زاده؛ 7 گل و 2 پاس گل

کاپیتان ذوبی ها با سن و سال بالایی که دارد هنوز هم در هر بازی می تواند با هر حرکت و یا ضربه خود یک شادی برای تیمش به همراه بیاورد، او که با مصدومیت حدادیفر از آغاز فصل ستون اصلی ذوبی ها محسوب می شد تاکنون با تمام توان از پس وظایف محوله برآمده و موفق شده دومین بازیکن امتیازآور تیمش باشد. رجب زاده 7 بار برای ذوبی گلزنی کرده و 2 بار نیز با پاس های به موقع خود مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داده است.

... و دیگران

ذوبی ها جری بنگستون را در خط حمله دارند که می تواند در صورت حضور در میدان از تجربه بازی های بین المللی خود استفاده کند، علاوه او چند جوان نیز در جمع اصفهانی ها وجود دارند که نقش تعیین کننده ای در امتیازات این تیم دارند، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر و سیدمحمدرضا حسینی از آن جمله اند.

• پرسپولیس

مهدی طارمی؛ 11 گل و 1 پاس گل و 3 پنالتی

مهاجم اول سرخ ها، در آخرین بازی این تیم موفق شد اتفاقاتی خوبی برای این تیم به وجود بیاورد، طارمی که مدافع عنوان آقای گلی در لیگ برتر است تمام تلاش خود را به کار بسته با بتواند بازهم به این عنوان برسد، او 11 بار برای پرسپولیس 95-96 گلزنی کرده و به مانند گذشته در به دست آوردن پنالتی نیز موفق بوده است، هرچند اگر تاکنون داوران کمی با دقت بیشتر به بررسی بازی های او می پرداختند او می توانست تعدادی بیشتری از 3 پنالتی برای تیمش به دست بیاورد، ضمنا طارمی یک بار هم برای سرخ پوشان گلسازی کرده است.

وحید امیری؛ 6 گل و 3 پاس گل

مهاجم - وینگر پرسپولیسی ها بدوت تردید یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان برانکو در بازی های آسیایی خواهد بود، امیری که تجربه بازی های بین المللی را در چند سال گذشته به همراه تیم ملی به دست آورده است می تواند همانطور که در لیگ برای این مربی امتیازآور بوده در آسیا نیز بدرخشد، او در لیگ شانزدهم 6 بار برای پرسپولیسی ها گلزنی کرده و 3 بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کرده است.

رامین رضاییان؛ 4 گل و 4 پاس گل و 1 پنالتی

درباره رامین رضاییان می توان حرف های زیادی به زبان آورد، او که دیرتر از سایر پرسپولیسی ها به این تیم ملحق شد و بعدها نیز به خاطر غضب برانکو بازی های زیادی را از دست داد در کمترین فرصت ممکن، توانست بیشترین اثرگذاری را برای این تیم داشته باشد، رضاییان که این روزها در پست اصلی خود نیز به کار گمارده نمی شود در بازی هایی که برای سرخ ها به میدان رفته توانسته 4 بار گلزنی کند، 1 پنالتی به دست بیاورد و 4 بار نیز گلسازی کند که آخرین بار او در دیدار برابر سپاهان و پاس غیرمتعارف و البته دیدنی اش از روی نقطه پنالتی بود.

... و دیگران

در جمع پرسپولیسی ها نیز ناگفته پیداست بازیکنانی که در فاز هجومی این تیم به بازی می پردازند بارها باعث تغییر جهت جریان بازی ها شده اند، از سروش رفیعی که تازگی به این تیم پیوسته تا محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده که دو سال است در کنار یکدیگر به بازی می پردازند.

کدخبر: 246785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟