وقتی مربی اختصاصی خادم الشریعه، جاسوس بوده!/ رسیدگی به مهمانان به جای تمرکز روی حریفان

رقابت‌های شطرنج بانوان جهان در حالی از روز شنبه هفته جاری در تهران آغاز شد که هر 3 نماینده کشورمان از این مسابقات حذف شدند.

سارا خادم‌الشریعه که انتظار زیادی از او وجود داشت و پیش‌بینی می‌شد حداقل تا مرحله سوم بتواند صعود کند در همان مرحله اول مقابل حریفی که در رده 110 دنیا قرار داشت حذف شد.

نکته‌ جالب این که مربی اختصاصی خادم الشریعه در تیم مربیگری حریفش حضور داشته و طبق صحبت‌های رئیس فدراسیون شطرنج، این مربی تمام نقاط ضعف و قوت خادم‌الشریعه را به شطرنج‌باز گرجستانی گفته بود و می‌توان گفت او نقش جاسوس Spy را در این میان داشته است.

نکته دیگری که در حذف خادم الشریعه تاثیر زیادی داشت غرور او بود که به واسطه درخشش در مسابقات قبلی تصور نمی‌کرد در مرحله اول مسابقات شطزنج قهرمانی جهان حذف شود. او بیش از این که تمرکز خود را روی مسابقات قرار دهد انرژی خود را صرف مسائل حاشیه‌ای کرد. در روز افتتاحیه تعداد زیادی از مهمانان توسط خادم الشریعه دعوت شده بودند و این شطرنج‌باز بیشتر از این که خود را برای مسابقات آماده کند مشغول رتق و فتق پذیرایی از مهمانانش بود.

شاید این شکست بتواند درس عبرتی برای این شطرنج‌باز باشد، درس عبرتی که می‌تواند باعث شود دیگر هیچ حریفی را دست کم نگیرد و بیشتر از این که به مسائل حاشیه‌ای بپردازد تمرکزش را روی مسابقات و حریفانش قرار دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟