دربی، دنیای هیجان

استقلال خسته‌تر است

شاید استقلال به سبب برگزاری مسابقه سه‌شنبه گذشته‌اش برابر السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا خسته‌تر از پرسپولیس باشد که یکشنبه گذشته به میدان آمد و تراکتورسازی را 0-3 برد و غیبت وریا غفوری و هرایر مگویان مصدوم نیز نمی‌تواند روی آبی‌ها بی تأثیر باشد اما پرسپولیس هم کمال کامیابی‌نیای محروم را در خدمت ندارد و هنوز به طور قطع و یقین مشخص نشده که سروش رفیعی که دچار کمردرد است، قادر به حضور تمام وقت در مسابقه امروز هست یا خیر.

آبی‌ها 21-24 جلو هستند

آنچه قطعی می‌نماید، این است که دو تیم در درازای تاریخ در 83 بازی رویاروی، 21 برد را برای پرسپولیس و 24 پیروزی را هم برای آبی‌ها به ثبت رسانده‌اند و نخستین آرزوی هر هواداری این است که مسابقه امروزشان مثل دیدار رفت امسال یکی از همان تساوی‌های کسالت‌بار و معروف صفر- صفر نباشد.

تفاوت‌های عظیم دفاعی

در لیگ شانزدهم استقلال با 29 گل زده، یک بار بیشتر از قرمزهای پایتخت دروازه رقبا را فرو ریخته است اما خط دفاعی پرسپولیس فقط با 5 گل خورده، با خط دفاعی رقیب که 18 مرتبه فرو ریخته، غیرقابل قیاس است و آنچه شاید تعادل را در این رقابت برقرار کند، حضور سیدمهدی رحمتی درون دروازه استقلال است. مردی که اواسط هفته پیش باعث حذف السد هم از لیگ قهرمانان آسیا شد.

منصوریان به قرمزها نباخته است

منصوریان در قامت سرمربی تیم‌های استقلال، نفت تهران و پاس همدان تا به حال 5 بار روبه‌روی قرمزهای تهرانی قرار گرفته و حاصل کارش دو برد و سه تساوی بوده است. تیم‌های او 6 بار به پرسپولیس گل زده‌اند ولی 3 بار هم از این حریف ویژه گل دریافت کرده‌اند.

برانکو هم تنها یک بار تسلیم آبی‌ها شده است

برانکو ایوانکوویچ هم آمار خوبی مقابل استقلال دارد. وی در 5 بار رویارویی‌اش با استقلال، دو پیروزی، دو تساوی و یک باخت را کسب کرده ولی همان تک باخت با تیم الاتفاق عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بوده و آن هم در روزی که وی به سبب بدهکاری‌های مالیاتی‌اش اصلاً به تهران نیامد و الاتفاق توسط دستیاران وی هدایت شد.

پیشتازی منصوریان در تقابل‌هایش با برانکو

در تقابل‌های برانکو و منصوریان، آمار فعلاً به سود سرمربی استقلال است زیرا در سه بازی بین آنها، علی منصور به یک برد رسیده و دو تساوی هم کسب کرده و البته تک برد او با تیم نفت تهران حاصل آمده است.

ترکیب‌های احتمالی

ترکیب احتمالی دو تیم با احتساب اما و اگرهایی در مورد به‌کارگیری صادق محرمی در پرسپولیس و فرشید اسماعیلی در آرایش آبی‌ها وجود دارد و همچنین راه‌های مختلف پرسپولیس برای پر کردن جای کمال کامیابی‌نیا با تردیدهایی همراه است اما آنچه در ذیل می‌آید، می‌تواند از ترکیب‌های بسیار محتمل دو تیم باشد:

٭ پرسپولیس: بیرانوند، محرمی، حسینی، انصاری، احمدزاده، رضاییان، مسلمان، ماهینی، رفیعی، امیری و طارمی.

٭ استقلال: رحمتی، حیدری، پاددوانی، رابسون جانواریو، زکی‌پور، ابراهیمی، حقدوست، اسماعیلی، برزای، قربانی و رضایی.

در ترکیب‌های فوق شاید در مرکز خط میانی پرسپولیس، ماهینی جانشین سروش رفیعی نیمه مصدوم شود و محرمی به مدافع راست تبدیل شود و احتمال به‌کارگیری یعقوب کریمی هم در ترکیب استقلال وجود دارد. آنچه در مورد آن شکی وجود ندارد، برپایی مسابقه‌ای است که یک بار دیگر با وجود برخی حاشیه‌ها و تندروی‌هایش و همچنین کیفیت پایین برخی دیدارهای ادوار گذشته، ثابت خواهد کرد که از جالب‌ترین دربی‌های فوتبال جهان و دارای یک دنیا هیجان است و در فهرست شهرآوردها، جایی بین 10 دربی اول جهان هم سزاوار آن است.

چهارمین قضاوت Judgment فغانی در دربی تهران

قضاوت «دربی 84» تهران با علیرضا فغانی است که این چهارمین مرتبه‌ای است که او این مسابقه ویژه را سوت خواهد زد. رکورددار قضاوت در این دربی، محسن ترکی با 7 قضاوت است و محمد صالحی با 5 قضاوت در رده بعدی قرار دارد و سعید مظفری‌زاده و فغانی هر یک سه بار این مسابقه را قضاوت کرده‌اند. این را نیز بگوییم که تا به حال 26 دربی را داوران خارجی قضاوت کرده‌اندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟