روی نیمکت هیچ کشوری مقابل ایران نمی نشینم/دست های پشت پرده دلسوزانه ضربه می زنند

مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی شدم یک تیم پیر را تحویل گرفتم و با انتخاب درست و جا به جا کردن نفرات، تیم ملی جوانی را راهی رقابت های سال 2015 کردم که منجربه کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال های متعدد شد.

وی ادامه داد: موفقیت های متوالی تیم ملی باعث ناراحتی برخی افراد شد و آنها برای حفظ منافع شخصی خود، همبستگی و انسجام تیم ملی را با صحبت های تند و ایجاد حاشیه از بین بردند و امروز تکواندو ایران آسیب دیده از تمام این فرافکنی ها است.

مقانلو افزود: تیم ما در جمهوری آذربایجان از نظر فنی مشکل نداشت و تنها به نبود انسجام و کمرنگ شدن باورهای خود باخت و این موضوع هم به لطف دست های پشت پرده رقم خورد که حاشیه های زیادی را در نماد دلسوزی ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: امیدوارم همدلی و همفکری به خانواده تکواندو برگردد چرا که نبود همبستگی لطمه زیادی به تیم زد و برخی افراد به خاطر منافع شخصی خود مانع ادامه افتخار آفرینی تیم ملی شدند و با انتقادهای مخرب خود فضای تکواندو را آشفته کردند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد دلیل عضو نشدن در شورای فنی تکواندو، عنوان کرد: باتوجه به موقعیتی که پس از مسابقات جایزه بزرگ و جام جهانی جمهوری آذربایجان ایجاد شد ترجیح دادم پیشنهاد پولادگر مبنی بر حضور در شورای فنی را نپذیرم تا به کاهش حاشیه ها کمک کنم.

مقانلو در ادامه بیان کرد: از طرفی در این مدت پیشنهادهایی از سوی کشورهای خارجی برای سمت سرمربیگری داشتم که اگر شرایط مناسب باشد از ایران می روم و این موضوع ممکن بود به کار شورا لطمه بزند.

وی درباره سرمربیگری در تیم های ملی خارجی عنوان کرد: مربیان می توانند پیشنهاد سرمربیگری را به صورت مشروط بپذیرند و من مشروط بر اینکه مقابل تیم ملی کشورم روی صندلی مربیگری نباشم هدایت تیم ملی کشوردیگری را می پذیرم. درمورد مهماندوست نیز حاشیه ها باعث شد که این اتفاقات رخ دهد و سرمربیگری وی را به حاشیه کشاندند.

وی تصریح کرد: کشورم برای من در اولویت است و در صورت رفتن نیز تمام موارد را در قراردادم رعایت خواهم کرد. اما اگر کسی سرمربیگری تیم ملی کشوری را قبول کند، موظف است مطابق قرارداد تلاش خود را برای موفقیت آن تیم انجام دهد.

مقانلو افزود: هنوز به طور قطعی حضورم در تیم های خارجی مشخص نیست و اگر شرایط مناسب باشد و موارد مدنظرم رعایت شود برای مدتی از ایران خواهم رفت.

وی درباره اینکه پذیرفتن هدایت تیم ملی کار سختی است یا نه، گفت: در حال حاضر یک تیم جوان و آماده وجود دارد که هر سرمربی می تواند عنوان قهرمانی را به راحتی با این تیم کسب کند البته باید حاشیه ها را کم کرد تا در آرامش نتیجه مطلوب حاصل شود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم از این پس افراد مختلف همیشه معترض اجازه بدهند که فضای تکواندو آرام باشد و تیم ملی به دور از حاشیه موفقیت کسب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟