مسکن‌های خانگی و طبیعی +تصاویر

برخی از قرص‌های مسکن نمی‌توانند عامل دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهم نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برند به‌طور کامل تسکین نمی‌یابند.

با برخی از این مسکن‌های طبیعی آشنا شوید.

نعنا

مسکن‌های خانگی و طبیعی

این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه‌ای پیشگیری کرده و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل‌درد ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر استفاده می‌شود.

زردچوبه

مسکن‌های خانگی و طبیعی

از این ادویه‌ سال‌هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می‌شود، اما طبق بررسی کارشناسان، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد، بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده و از عملکرد سلول‌های عصبی حمایت می‌کند.

گیلاس

مسکن‌های خانگی و طبیعی

آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در گیلاس به دو طریق، شدت درد را کاهش می‌دهند. این ترکیب‌ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و نیز با از بین بردن آنزیم‌های درد، مانند داروهای مسکن عمل می‌کنند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان 25 درصد کاهش می‌یابد.

زنجبیل

مسکن‌های خانگی و طبیعی

این گیاه که یک نوع ریشه است دارای طعمی تند بوده و تسکین‌دهنده سنتی دل درد، رفع دریازدگی و حالت تهوع است. این گیاه که ویژگی آسپرین و ضدالتهابی دارد می‌تواند در تسکین دردهای ماهیچه‌ای، آرتریت و میگرن موثر باشد.

فلفل قرمز

مسکن‌های خانگی و طبیعی

این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه‌های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال‌دهنده سیگنال‌های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می‌آید.

گوشت ماهی

مسکن‌های خانگی و طبیعی

مصرف ماهی‌هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا 3 دارند در تسکین درد موثر است. امگا 3 در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ‌های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل‌ها نیز استفاده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟