با عوامل ایجادکننده‌ میگرن آشنا شوید

استرس

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

استرس در خانه یا محل کار می‌تواند باعث تشدید سردردهای ضربان‌دار شود.

تحقیقات نشان داده، مدیتیشن یک راه حل برای رفع میگر‎ن مزمن است. بنا بر مطالعات، بزرگسالان مبتلا به میگر‌ن که در برنامه‌های درمانی مدیتیشن و یوگا به مدت 8 هفته شرکت می‌کنند، سردردهای میگر‌نی کوتاه‌تر و خفیف‌تر را تجربه خواهند کرد. استفاده از درمان‌های خانگی برای مقابله با استرس نیز می‌تواند موثر باشد.

خواب نامنظم

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

افرادی که کم‌خوابی یا چرخه خواب نامنظم دارند بیشتر در معرض حمله‌های میگر‌نی قرار می‌گیرند. اگر حملات میگرن ناشی از تغییر الگوی خواب ادامه‌دار بود، برای تنظیم این چرخه نیاز دارید که با پزشک‌تان مشورت کنید. استفاده از عصاره‌های گیاهی برای داشتن یک خواب راحت نیز می‌تواند مفید باشد.

محرک‌های حسی

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

محرک‌های حسی از قبیل نور چراغ یا عطرهای قوی باعث شروع میگرن می‌شوند. به گفته محققان، تحریک غشا سیستم عصبی مرکزی باعث تحریک گیرنده‌های درد در مغز می‌شود. برای کاهش حساسیت به نور می توان از عینک آفتابی استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید تا بتواند اثرات ناشی از نور خورشید را به‌خوبی دفع کند.

سیگار کشیدن

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

استعمال دخانیات، محرک شناخته شده سردرد است. این عامل نه تنها در فرد سیگاری، بلکه در افرادی که نزدیک فرد سیگاری هستند نیز باعث سردرد می‎شود. دود سیگار حاوی نیکوتین است که باعث می‌شود رگ‌های خونی در مغز تنگ شوند. به نظر می‌رسد ترک کردن سیگار و یا کاهش قرار گرفتن در معرض دود سیگار، برای این بیماران موثر باشد.

کم‌آبی بدن

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

کم‌آبی بدن می‎تواند باعث شروع سردردهای میگر‌‌نی شدید باشد. بنابراین باید مطمئن شوید که روزانه 2 تا 3 لیتر آب مصرف می‌کنید.

کافئین

با عوامل ایجادکننده‌ی میگرن آشنا شوید

کافئین اغلب برای رفع سردرد سودمند است و آن را می‌توان در بسیاری از داروهای سردرد پیدا کرد. اما آدنوزین موجود در قهوه می‌تواند یک علت سردرد باشد و اگر شما به کافئین عادت کرده باشید، باید مصرف آن را آهسته و تدریجی کم کنید، چون ترک ناگهانی آن ممکن است وضع را بدتر کند.

غذاهای خاص

غذاهایی مانند گوشت فرآوری شده، پنیر و … که حاوی مواد نگهدارنده هستند و مواد غذایی مانند نخود فرنگی، زیتون و یا حتی سس سویا ممکن است سردردهای میگرنی را آغاز کنند. پزشک‌تان را در مورد رابطه غذاهایی که می‌خورید و حملات میگر‌نی مطلع کنید تا از سردردهای بیشتر در آینده جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: زیبامون

کدخبر: 240958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟