پیام  20 ستاره فوتبال به فاجعه پلاسکو: قهرمانان واقعی درود به غیرت شما

در حالی که این ساختمان قدیمی از ساعات اولیه صبح پنجشنبه در آتشی بی‌مهار می‌سوخت، این قهرمانان فداکار جان خود را کف دست‌شان نهادند و با تمام وجود وارد مهلکه شدند تا جان کارکنان شاغل در این مجتمع سرشار از مغازه‌های تولیدی و تمامی بازدیدکنندگان آن را نجات دهند و زمانی که ساختمان بر اثر شدت سوختگی طبقات فوقانی‌اش به کلی فرو ریخت، زیر هزاران کیلو آوار ناپدید شدند. اینک ساعت‌های متوالی است که گروه‌های نجات می‌کوشند این آتش‌نشانان غیور و سایر محبوس‌شده‌ها زیر تلی از آوار و خاکستر را رهایی بخشند و ملت شریف ایران دعا می‌کند که هر چه سریع‌تر این قهرمانان واقعی خود را بازیابد و نفس گرم آنها را دوباره پشت سر خود حس کند و چه چیزی تسلی‌بخش‌تر از نجات و بازگشت این قهرمانان بی ادعا و تمامی امدادگران واقعه فروریزی ساختمان پلاسکو به آغوش خانواده‌های نگران‌شان. ببینیم اهالی مختلف ورزش درباره قهرمانان جدید جامعه‌شان و مردانی که از آتش گذشتند تا مانع سوختگی و مرگ همنوعان خود شوند، چه حرف‌هایی را در اینستاگرام یا سایر وسایل ارتباطی خود به ثبت رسانده‌اند.
کریم باقری: درود بر شرف و غیرت آتش‌نشانان و تسلیت به خانواده‌های بازماندگان.
علی کریمی: کاش یک ذره از شهامت آنها را ما داشتیم؛ روح‌شان شاد.
کارلوس کی‌روش: افکار و دعاهای ما متمرکز بر قربانیان و افراد ناپدید شده است و همین طور متوجه اعضای خانواده آنها.
برانکو: پنجشنبه بعد از تمرین پرسپولیس متوجه شدم چه اتفاق تلخی افتاده و آتش‌نشانان در چه شرایط سختی قرار دارند. به عنوان یک فرد خارجی مقیم ایران و از جانب تمام پرسپولیسی‌ها به همه مردم این کشور تسلیت می‌گویم. امیدوارم روح کسانی که در این حادثه Incident جان باختند، قرین آرامش شود.
علی دایی: تسلیت، حرفی برای گفتن نیست. برای قهرمانان واقعی وطن دعا کنید.
جواد نکونام: دلم پیش کودکی است که منتظر است قهرمانش بعد از شیفت کاری بیاید و بغلش کند. در کنار تسلیت، دعا کنیم. شاید هنوز زیر آوارها نفسی زنده باشد. صدایی که از زیر آوار ساختمان پلاسکو می‌شنوید، صدای ازخودگذشتگی و ایثار است.
حسین ماهینی: این واقعه تلخ را تسلیت می‌گویم.
سیدمهدی رحمتی: تسلیت
به مردم کشورم.
بهادر عبدی و رضا نوروزی: این غم بزرگ را تسلیت می‌گویم.
بهداد سلیمی و احسان حدادی: در میان شعله‌های آتش این غیرت و شرافت و مردانگی تو بود که زبانه می‌کشید.
مهسا جاور: همگی دعا می‌کنیم برای سلامتی زیر آوار ماندگان حادثه ساختمان پلاسکو.
اشکان دژاگه: قلب من نثار این فداکاران.
پیام صادقیان: اینها قهرمانان بی‌ادعای جامعه ما هستند.
وریا غفوری: تسلیت می‌گویم.
ساسان انصاری: تسلیت.
امید ابراهیمی: تسلیت، حرفی‌ برای گفتن نیست.
وحید هاشمیان: درگذشت غم‌انگیز تعدادی از هموطنان عزیز از جمله نیروهای فداکار و شجاع آتش‌نشانی تهران را که در واقع شهدای وطن هستند، تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان، صبر آرزومندم.
حنیف عمران‌زاده: در این غم شریکم.
نیم نگاه
سید جلال حسینی: داغدار آتش‌ نشانان جان بر کف هستیم
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس به ریزش ساختمان پلاسکو و درگذشت شماری از آتش‌نشانان کشورمان واکنش نشان داد. سیدجلال حسینی گفت: «خراب شدن این ساختمان قدیمی واقعاً برای همه ما ناراحت کننده بود اما چیزی که بیشتر از همه ما را غمزده و ناراحت کرده است، شهادت شماری از آتش‌نشانان غیور و جوانمرد کشورمان بود که در این حادثه جان خود را از دست دادند تا بتوانند از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کنند.» وی ادامه داد: «این عزیزان جان خودشان را در دست می‌گیرند تا به وظیفه خود عمل کنند اما متأسفانه با شهادت تعدادی از این عزیزان ما هم مثل همه مردم ایران داغدار جوانانی هستیم که با رشادت خود و برای کمک به مردم به شهادت رسیدند. امیدوارم نه فقط در این روزها بلکه همیشه قدردان این عزیزان زحمتکش باشیم.»
فرنگی‌کار بزرگ روسی هم پیام فرستاد
ابراز همدردی با خانواده قربانیان و درود فرستادن بر آتش‌نشانان و تمامی امدادگران واقعه تلخ تهران فقط به قهرمانان داخلی ختم نشد و روز جمعه الکساندر کارلین، افسانه بزرگ رشته کشتی فرنگی روسیه و «ابرقهرمان» کشتی این کشور که با کسب 12 مدال طلای جهان و المپیک رکورددار تاریخ است، نیز روی اینستاگرامش پیامی گذاشت و آورد: مردم عزیز ایران؛ خواهشمندم صمیمانه‌ترین همدردی‌های مرا بپذیرید. به خاطر از دست رفتن تعدادی از مردم ایران در آتش‌سوزی تهران بشدت ناراحت هستم. ای کاش راهی بود تا می‌توانستم به آتش‌نشانان کمک کنم. من برای آنها دعا خواهم کرد. قلب من آکنده از درد و تألم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایران

 

کدخبر: 239496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟