نهنگ سنگدلی که مربی خود را کشته بود، درگذشت

تیلیکام در سال ۲۰۱۰ و هنگامی که در پارک سی‌ورلد شهر اورلاندو فلوریدا بود، مربی خود را کشت.
شرکت تفریحی سی‌ورلد روز شنبه (هفتم ژانویه - ۱۸ دی) ضمن تایید این خبر "با نهایت تاسف" اعلام کرده تیلیکام از مشکلات جسمی جدی رنج می‌برده است.
با وجود این در اطلاعیه سی‌ورلد علت اصلی مرگ این نهنگ بالغ ذکر نشده است.
واقعه مرگ داون برنشو، مربی تیلیکام که در سال ۲۰۱۰ در صدر اخبار حوادث Accidents آمریکا قرار گرفته بود، اخیرا در مستند بلک‌فیش که نگاهی انتقادی به نگه‌داری نهنگ‌های قاتل The Murderer در مجموعه پارک‌های آبی سی‌ورلد و بدرفتاری با این حیوانات عظیم الجثه انداخته، یک بار دیگر مورد توجه قرار گرفته بود.
در این مستند، تیلیکام در تصاویر دوربین‌های سی‌ورلد دیده می شود که چه طور طره موی مربی‌اش، داون برنشو را می‌گیرد و او را به داخل استخر می‌کشد و در برابر چشمان صدها تماشاگر حاضر در کناره استخر، چندین بار به او حمله می‌کند.
در همان زمان، تحقیقات در مورد مرگ داون برنشو علت مرگ را خفگی در زیر آب و جراحت‌های جدی اعلام کرد.
دان برنشو، مربی وال‌ها در سال ۲۰۱۰ و در حین اجرای شو کشته شد
در مستند بلک‌فیش، تیلیکام در ارتباط با دو مرگ دیگر هم مورد اشاره قرار می‌گیرد.
در سال ۱۹۹۱، هنگامی که تیلیکام به یک پارک آبی در کانادا منتقل شده بود، مربی که به داخل استخر افتاده بود را با کمک دو وال دیگر در داخل استخر نگهداشت و مانع از خروج آن شد. حادثه‌ای که به تحقیقات قضایی انجامید و باعث بازگرداندن تیلیکام به اورلاندو شد.
در سال ۱۹۹۹ هم جسد مرد غریبه‌ای که شبانه و دزدکی وارد محوطه استخر شده بود، صبح روز بعد در کنار تیلیکام پیدا شد.
هر جند تحقیقات جنایی  علت مرگ این مرد را هایپوترمی، یا کاهش ناگهانی دمای بدن تشخیص داد اما تحقیقات پزشکی قانونی همچنین آشکار کرد که تیلیکام این مرد ۲۷ ساله را گاز گرفته بود و لباس شنای او را دریده بود.
تیلیکام مشهورترین وال مجموعه پارک‌های آبی سی‌ورد است. او پدر ۱۴ وال دیگر است که همگی در سی ورلد متولد و نگه‌داری می‌شوند.
بر همین اساس هم برخی منتقدین می‌گویند، خلق و خوی خشن این وال نر به فرزندانش منتقل شده و این اشتباه مسئولان سی‌ورلد بوده که تصمیم به جفت‌گیری و مولد شدن تیلیکام گرفته‌اند.
پس از پخش مستند بلک‌فیش در سال ۲۰۱۳ و اوج گرفتن دوباره انتقادها از سی‌ورلد، این شرکت سال گذشته اعلام کرد زاد و ولد نهنگ‌های قاتل را متوقف می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 236679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟