روش جنجالی و ترسناک ژاپنی ها برای در مان دردهای عضلانی

ایده اوتوناماکی از شیوه درمانی دیگری به نام اوهیناماکی گرفته شده‌است که با هدف کمک به رشد فیزیکی نوزادان، به گونه‌ای مشابه آنان را پارچه‌پیچ می‌‍ کند. هدف این روش درمانی این است که شخص آرامش پیدا کند و بدنش انعطاف‌پذیرتر شود
وری ماتسوئو از "کیوکو پروپورشن"، یکی از شرکت‌های اوتوناماکی، می‌گوید: "اوتوناماکی برای این ابداع شد که بعضی از والدین، نگران بودند که نوزادانشان هنگام پارچه‌پیچ شدن ممکن است به تقلا بیفتند یا حس خفگی (کلاستروفوبیک) را تجربه کنند." افرادی که دچار کلاستروفوبی هستند، ترس شدیدی از فضاهای تنگ و باریک دارند.

-144618
خانم ماتسوئو در ادامه می‌گوید: "ما فکر کردیم اگر بزرگسالان نیز مانند نوزادان پارچه‌پیچ شوند، درک خواهند کرد که این تجربه چه حس خوبی دارد."
و اگر معیار قضاوت Judgment بازخورد مشتریان باشد، با اطمینان می‌توان گفت که اوتوناماکی موفق بوده ‌است.
یک مشتری ۴۰ ساله کیوکو پروپورشن گفت: "به ظاهر، تنگ و ناخوشایند به نظر می‌رسد، ولی اصلا حس بودن در یک جای تنگ را تداعی نمی‌کند و حسی عکس آن به فرد منتقل می‌کند. پس از تجربه‌اش، حس کردم که شانه‌ها و کمرم بهبود یافت."
یک مشتری دیگر گفت: "حس بسیار خوبی داشت. من تقریبا به خواب فرو رفتم. گردن و پایین کمرم ریلکس شد. می‌خواهم که شوهرم یاد بگیرد چگونه این کار را انجام دهد."

-144619
اما ظاهرا همه افراد در این زمینه قانع نشده‌اند.
یک کاربر چنین توییت کرد: "خیلی چندش‌آور به نظر می‌رسد". کاربر دیگری نیز آن را با صحنه‌ای از یک فیلم وحشتناک مقایسه کرد.
این کاربر توییتر گفت: شبیه فیلم وحشتناک 'آزمون بازیگری' است
اوتونوماکی را یک مامای معروف ژاپنی به نام نُبوکو واتانابه ابداع کرد. او همچنین مخترع یک کمربند ویژه مادران است که در ژاپن استفاده می‌شود.
این ماساژ خاص عمدتا مخصوص خانم‌هاست. بعضی از مشتریان، آن را جایگزین یا مکملی بر دیگر انواع ماساژ و فیزیوتراپی می‌دانند.
Iبه گفته خانم ماتسوئو، اوتوناکامی به افراد امکان می‌دهد عضلات باسن، پا و شانه‌هایشان را انعطاف‌پذیرتر کنند.او به بی‌بی‌سی می‌گوید: "با فشار آوردن همزمان به شانه‌ها و پاها، بدنتان راست می‌شود و حس درد در ناحیه کمر و مفصل ران از بین می‌رود. عده‌ای از مشتریان برای ترمیم لگن خاصره پس از زایمان یا برای درمان پاهای پرانتزی به ما مراجعه می‌کنند."

-144617
این شرکت، روش درمانی خود را ابتدا در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد و از آن زمان تا کنون، ۷۰ نفر از طریق آنان اوتوناماکی را تجربه کرده‌اند.
طول می‌کشد تا این روش جا بیفتد، اما مسلما هنوز همه‌گیر نشده‌است.
شیمپی فوکوموتو، رئیس درمانگاه جامع‌نگر فوکوموتو گفت: "من هیچگاه درباره اوتوناماکی نشنیده‌ام یا خودم امتحانش نکرده‌ام. متوجهم که آنها مشغول چه کاری هستند اما این کار، فیزیوتراپی متعارف نیست."
به عنوان یک شیوه ضد استرس، بسیاری از کسانی که امتحانش کرده‌اند، بر تاثیرگذاری مثبتش شهادت می‌دهند. هرچند، هنوز برای تبدیل شدن به بخشی از روال تثبیت شده فیزیوتراپی راه درازی در پیش دارد.
دکتر ویسواناتان راوی، فیزیوتراپ ارشد درمانگاه "هالمارک فیزیوتراپی" گفت: "من اصلا این روش درمانی را قبول ندارم. شیوه‌ای که آنان پارچه‌پیچ می‌شوند، می‌تواند در بلندمدت منجر به آسیب‌دیدگی عضلات شود. اگر بدن فردی برای نیم ساعت در چنین حالتی قرار بگیرد، اطمینان دارم که در ناحیه ستون فقرات دچار مشکل می‌شود. این درمان به کسی توصیه نمی‌شود."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟