پدر تخم مرغ شانسی های جهان درگذشت +عکس

او مبتکر یکی از محبوب ترین شکلات ها برای کودکان بود.

ویلیام سالیس در سال های دهه 1960 میلادی وارد شرکت صنایع غذایی فِرِرو شد و اندکی بعد به دست راست میکله فِرِرو مالک این شرکت که پدر کره شکلاتی « نوتلا» نام داشت، شد.

pic-107890-1483161071 (1)

در سالهای دهه 1970 میلادی ، سالیس به فکر افتاد تا شیوه ای را علیه خصوصیت فصلی بودن شکلات های عید پاک پیدا کند زیرا با سپری شدن جشن های عید پاک قالب های تولید تخم مرغ شکلاتی های این جشن مذهبی برای بخش اعظم سال بی فایده شده و از آنها استفاده ای نمی شد.

وی به این فکر افتاد تا داخل این تخم مرغ ها یک سورپرایز بگذارد. به این ترتیب تخم مرغ کیندر سورپرایز متولد شد که در داخل پوسته شکلاتی آن کپسولی حاوی قطعات بسیار کوچک اسباب بازی که مونتاژ می شدند، گذاشته شد.

موفقیت این ابتکار فوری و پایدار بود. شرکت فِرِرو در مدت بیش 40 سال میلیاردها تخم مرغ شکلاتی کیندر را در سراسر جهان فروخت. این تخم مرغ شکلاتی به محبوب ترین شکلات کودکان تبدیل شد.

با این حال، موفقیت عظیم تخم مرغ های شکلاتی کیندر با وقوع چند حادثه غم انگیز تیره و تار شد از جمله در نیمه ژانویه سال 2016 یک دختربچه 3.5 ساله در شهر تولوز فرانسه با اسباب بازی کوچک داخل یکی از این شکلات ها خفه شد. در حال حاضر ، در ایالات متحده آمریکا براساس قانون ممنوعیت گذاشتن اشیا داخل مواد غذایی فروش این تخم مرغ شکلاتی ممنوع است. در عین حال، از تابستان سال 2016 در کشور شیلی هم به دلیل تصویب یک قانون جدید برای مبارزه علیه چاقی و اضافه وزن ممنوع شد.

 

کدخبر: 234856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟