عکس های برگزیده سال 2016 نشنال جئوگرافی

 این تصاویر دیدنی از نقاط مختلف دنیا گرفته شده است . سرزمین های ساحل وحشی آفریقای جنوبی تا نیس فرانسه سوژه عکاسان حرفه ای بوده است.

مهاجرت ساردین ها
" گرگ لوکور " برای گرفتن تصویری دیدنی از مهاجرت میلیون ها ماهی ساردین در کنار دلفین ها و پرندگان آبی دو هفته در سواحل  آفریقای جنوبی وقت صرف کرده است .
0 (1)

ماهی خواران سفید

تصویر دیدنی از مرغ های ماهی خوار سفید در مجارستان در لیست عکس های حیات وحش نشنال قرار دارد. " زولت کودیش" عکاس گفت:" این پرندگان در هنگام طلوع و غروب خورشید فعالتر هستند انها در باتلاق مجارستان به دنبال غذا می گردند. در سال 1921 میلادی تعداد این پرندگان به 3 جفت در مجارستان رسیده بود اما اکنون وضعیت آنها با مراقبت های ویژه بهتر شده و تعدادشان به 31 جفت رسیده است.

0 (2)

لاک پشت های دریایی

" اسکات پورتلی" عکاس و غواص عکسی زیبا از لحظه غذاخوردن دو لاک پشت دریایی در سواحل استرالیا گرفته است . لاک پشت های گرسنه در حالی که عروس دریایی را می خورند هیچ توجهی به حضورعکاس ندارند.

0 (3)

مار باران زده

عکاس " وارون آدیتیا"  عکسی جالب از ماری باران زده در منطقه جنگلی " مهاراشترا" در منطقه آمبولی  در هند گرفته است .جنگل مه آلود به خاطر باران فضایی زیبا و باشکوه دارد. مار که از دیدن عکاس کمی نگران شده در مقابل دوربین حالتی تدافعی به خودگرفته است .

0 (4)

ماهی چیچلا ی ماده

عکاس حیات وحش " پاتریک اونیل"  عکسی دیدنی از ماهی چیچلای ماده در سواحل میامی فلوریدای امریکا گرفته که در از فرزندان کوچک خود که در اطرافش در حال شنا هستند محافظت می کند . وظیفه ی نگهداری از این ماهی ها تا زمانی که بتوانند کمی بزرگتر شوند به عهده ی ماهی مادر است.

0 (5)

استراحت نیمروزی

استراحت نیمروزی یک پنگوئن اقیانوسی توجه عکاس حیات وحش "ماریو سوارز " را به خود جلب کرده است .حیو حیوان در حین بارش باران خسته به نظر می رسد و با وجود بارش خوابیده است . پنگوئن برای گرم نه داشتن خود سرش را در میان بالهایش گرفته و عکاس نیز کلوزآپی دیدنی از این لحظه را ثبت کرده است .

0 (6)

هنرنمایی امپوسا مانتا

هنر نمایی دو " امپوسا مانتا" جانورانی از دسته مانتیس ها بر شاخه ی یک درخت در مادرید اسپانیا  توسط دوربین عکاس " خوزه پاسکواره " به ثبت رسیده است . این دو در صحنه ای نادر روی شاخه با هم می رقصند و بازی می کنند.

0 (7)

تعقیب جغد

کلاغ سیاهی که جغد نگون بخت را تعقیب کرده بود مغلوب این تعقیب و گریز شد . عکاس حیات وحش " لورنس چیا"  از لحظه دیدنی این حمله برفراز رودخانه "پسیر "  در پارکی در سنگاپور عکسی زیبا منتشر کرده است. معلوم نیست چه چیز تا این حد کلاغ را عصبانی کرده است .

0 (8)

بقایای خرس قطبی

عکاس " وادیم بالاکین" عکسی به یاد ماندنی از لاشه ی یک خرس قطبی در جزایر شمال سوالبارد در نروژ گرفته است . خرس قطبی گرسنه  پس از مرگ با گذر زمان تجزیه شده و تنها پوست و دندان های تیزش باقی مانده است .

0 (9)

غمگین و تنها

خرس قطبی تنها در آلاسکا در کنار رودخانه نشسته و بسیار غمگین و خسته به نظر می رسد . عکاس " پتی وایرمایر" می گوید وضعیت خرس های در شرایط اینچنینی و در فضایی بدون برف بسیار خطرناک و نگران کننده است چرا که پیدا کردن غذا برای آنها دشوار می شود.

0 (10)

کدخبر: 232522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟