کتابخانه ای مدرن شبیه درخت +عکس

یک قفسه کتاب لزومی ندارد که حتما به شکل مستطیل شکل و خسته کننده مانند دیگر کتابخانه ها طراحی شود, مبل ساز و طراح صنعتی ایتالیایی Poltrona Frau به همگان ثابت می کند که یک کتابخانه هم می تواند به صورت آزادانه بدون هیچ تکیه گاه جانبی ای در مرکز اتاق واقع شود و به آن زیبایی ببخشد و هم برای هر اتاقی قابل نصب و مناسب باشد.
وی بدلیل ساختار ایستایی که دارد, نام آن را Albero به معنی ” درخت ” نهاده است.
تنه چوبی و فلزی اش حکم تنه درخت را دارد که در ارتفاعات گوناگون می توان آن را تنظیم کرد و متصل به آن قاب های چوبی چهار وجهی قرار می گیرند که کتاب ها بر روی آنان واقع می شوند , Poltrona Frau این قاب های چوبی را تشبیه به شاخه ها برگ های درخت کرده و مکان آن ها را می توان متناسب با ارتفاع کتاب ها و سلیقه شخصی افراد تغییر داد.
چگونگی طراحی و مکانیزم حرکتی آن ؛
کتابخانه Albero نسبت به کتابخانه های دیگر ,دارای خصوصیات خاصی می باشد که از جمله آن ها می توان به پایه قابل انعطاف آن که از روکش گردو ساخته شده و می تواند 360 درجه بچرخد و هم چنین تا ارتفاع 11 پا مرتفع و به سقف متصل می گردد, اشاره کرد.
تنه ی عمودی اش قابل اعتماد و مستحکم است ,قفسه های کتابخانه شامل 12 قاب مکعبی شکلی که با روکش فیبرنوری پوشانده شده اند ,می باشد و مصرف کننده می تواند با توجه به علاقه و سلیقه خود آن را چیدمان کند و کتاب ها و مجسمه های خویش را بر روی آن قرار دهد.
کتابخانه درختی

این ایده از کجا الهام گرفته شده ؛
طرح درخت یا Albero طراحی شده ی Poltrona Frau در اصل نسخه جدیدتر و بازسازی شده ایده اصلی هنرمند Gianfranco Frattini ,معمار و طراح صنعتی موفق که طرح خود را در سال 1950 به اجرا در آورد و به عنوان طراح خلاق آن زمان شهرت یافت ,
حال آن که Frau نسل نوینی از اثر وی را با کمک الهاماتی که از او گرفته است استخراج نمود و باری دیگر چنین فکری را در شکلی تازه تر ساخته است.
اثر Frau قاعدتا در سبک مدرن و البته اقتباس یافته جای خواهد گرفت اما هنر Art Gianfranco Frattini در زمان خود طبق مهیار های امروزی جز هنرمندان پیش رو و آوانکارد قرار می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟