راه های ساده خنک کردن خانه در تابستان با مصرف برق کمتر +عکس

پنجره‌ها را ببندید
شاید این پیشنهاد عاقلانه به نظر نرسد، اما باز گذاشتن پنجره‌ها در روزهای داغ، خانه را بیشتر گرم می‌کند تا خنک. اگر در شب هوای بیرون خنک است، پنجره‌ها را باز کنید تا تهویه از طریق پنجره‌های روبروی هم انجام شود. اما حتماً آنها را قبل از اینکه صبح آفتاب به خانه راه پیدا کند، ببندید. همچنین از پرده در جلوی پنجره‌ها استفاده کنید.

از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید
گیاهان آپارتمانی و گلدان‌های کوچک سبزیجات به متعادل کردن دمای فضای داخلی خانه کمک می‌کنند. گلدان‌های کنار پنجره، مقداری از انرژی گرمایی خورشید را جذب می‌کنند.

خنک کردن  خانه در تابستان

از پنکه‌ها به درستی استفاده کنید

پنکه‌های سقفی را طوری تنظیم کنید که جهت گردش آنها به راست باشد. در این صورت است که نسیم آنها به سمت پایین خواهد وزید. (پنکه‌ها برای خنک کردن آدم‌ها استفاده می‌شوند، نه اتاق‌ها. پس برای صرفه جویی در مصرف برق، بعد از خروج از اتاق آن را خاموش کنید).

خنک کردن  خانه در تابستان

برای تقلید از عملکرد کولرها و خنک کردن خودتان، می‌توانید جلوی یک پنکه، یک لیوان یا کاسه آب و یخ قرار دهید و درست جلوی آن بنشینید. این کار به شدت شما را خنک خواهد کرد.

خنک کردن  خانه در تابستان

اگر در شب نسیم خنکی وجود دارد، با قرار دادن یک پنکه ایستاده در جلوی یک پنجره، رو به اتاق و قرار دادن دیگری در جلوی پنجره روبرو، رو به بیرون، تونل بادی ایجاد می‌شود که خانه را خنک می‌کند.

کولرها را در جای درست قرار دهید
اگر امکان دارد، کولر را در سمت شمالی خانه قرار دهید، زیرا آنها در سایه عملکرد بهتری دارند و 10 درصد برق مورد استفاده کولر کاهش می‌یابد. اگر هم کولر روی پشت بام قرار گرفته است، برای ساختن یک سایه‌بان سرمایه‌گذاری کنید تا در آینده هزینه مصرف برق‌تان کاهش یابد.

خنک کردن  خانه در تابستان

چراغ‌ها را خاموش کنید
لامپ‌های فلورسنت و LED بهینه‌تر هستند؛ اما لامپ‌های التهابی قدیمی گرمای بسیار بیشتری تولید می‌کنند. در روزهای گرم سعی کنید چراغ‌های کمتری را روشن بگذارید.

وسایل الکترونیکی را دور کنید
از آنجایی که دستگاه تهویه می‌تواند گرمای وسایل الکترونیکی را حس کند، نزدیک بودن آنها باعث می‌شود، دستگاه تهویه بیش از نیاز روشن بماند. برای جلوگیری از این موضوع، وسایل الکتریکی مثل لامپ‌ها، تلویزیون یا کامپیوتر را حداقل 1 متر دورتر از ترموستات دستگاه تهویه قرار دهید.

خنک کردن  خانه در تابستان

عایق‌بندی کنید
اگر اتاق زیرشیروانی دارید، سقف آن را عایق‌بندی کنید تا هوای خنک از آن خارج نشود. همچنین بسیار مهم است که داکت‌های میانی خانه را نیز عایق‌بندی نمایید.

دستگاه تهویه را تمیز نگاه دارید
بر روی لوله‌های مارپیچ جلو و پشت دستگاه تهویه گرد و غبار جمع می‌شود. بنابراین در پایان هر تابستان، با یک پارچه مرطوب آنها را خوب تمیز کنید تا سال بعد عملکرد بهتری داشته باشند.

dd5023ad-bb3b-4fdd-8858-7433d99afe36


در حیاط، درخت بکارید
با وجود اینکه این راه حل بلندمدت است و خیلی ساده نیست، اما کاشت درخت طوری که روی پنجره‌ها سایه بیاندازد، نه تنها خانه را خنک‌تر نگاه می‌دارد، بلکه می‌تواند حداقل 25 درصد از انرژی مصرفی شما را کاهش دهد.

خنک کردن  خانه در تابستان

از سایه‌بان‌ در فضای باز خانه استفاده کنید
سایه‌بان‌ها همانند درختان گرمایی را که خانه شما جذب می‌کند کاهش داده و می‌توانند مصرف برق شما را کم کنند. علاوه بر این وقتی که داخل خانه بسیار گرم و بخارگرفته باشد، می‌توانید به فضای سایه داری که در حیاط یا بالکن‌تان وجود دارد و نسیم در آن می‌وزد، پناه ببرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خنک کردن  خانه در تابستان

کدخبر: 282845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟