نکات کلیدی برای نورپردازی های شیک و رویایی آشپزخانه ها +عکس

اغلب این نیاز احساس می شود که مساحت آشپزخانه ای که علاوه بر یک فضای طرح آزاد کلی، به عنوان مکانی برای صرف غذا، آرام گرفتن، و انجام تکالیف مدرسه و دیگر خورده کاری ها به حساب می آید، دو برابر شود.
برای آنکه آشپزخانه ای، بهترین کارآیی را در طول روز از خود نشان داده و پذیرای تمامی فعالیت هایی که در این مکان انجام می شود، باشد وظیفه ی خطیری بر عهده دارد. به معنای دقیق کلمه، «آشپزخانه» اتاقی بزرگ و پرحجم است که می توان در آن از طیف گسترده ای از ابزار نورپردازی استفاده کرد.
آشپزخانه، به عنوان محیط کار، نیاز به سطح مناسبی از نور عمومی دارد، و همچنین نورپردازی موردیِ کافی و در مکان های مناسب، مانند روی سینک، سینی اجاق گاز و سطوح کاری. برای اثرگذاری مناسب، نورپردازی تاکیدی و افه های خالق حس و حال، تنها باید شب هنگام وارد بازی شوند، چرا که در این زمان نورپردازی موردی خاموش است و از سطح نورپردازی عمومی کاسته شده است.
ی نورپردازی آشپزخانه ها
نورپردازی موردی در آشپزخانه ضروری است. با استفاده از ابزار پایین تاب کم ولتاژ بر بخش زیرین کابینت ها سطوح کاری زیر آنها را نورپردازی کنید.
اگر درون آشپزخانه یک جزیره ی مرکزی دارید، با به کارگیری نورهای پایین تاب نورپردازی موردی را به اجرا در آورید. اگر نمی توانید این منابع را مخفی کنید، با آویختن یک قفسه ی معلق بالای جزیره و نصب ظروف بر روی آن و ضمیمه کردن منابع نقطه ای کوچک درون آنها افه ی قطره ای خلق کنید. همواره نورهای روی جزیره ی مرکزی را بر مداری جدا از دیگر ادوات نورپردازی درون آشپزخانه تحت کنترل داشته باشید.
 نورپردازی آشپزخانه ها
در یک آشپزخانه ی کوچک یا گالی، نورهای پایین تاب پرتویی گرم به دست می دهند و معمولا با انعکاس یافتن نور از قفسه های ثابت، تاکید بر رنگ ها و ایجاد حس فضایی بسیار موثر است. اگر قفسه ها درهای جالب توجهی داشته باشند، با هدایت نور بر آنها سطحشان را برجسته کنید.
 نورپردازی آشپزخانه ها
در آشپزخانه ای با سقف مرتفع، می توان از پیشخان کابینت ها برای نصب نورهای بالاتاب و تولید نور عمومی استفاده کرد. این کار در عین حال به کاسته شدن از تعداد منابع پایین تاب مورد نیاز نیز می انجامد.
برای نورپردازی بر اساس حال و هوا، در نظر داشته باشید که با داشتن منابع نوری درون پاخورِ پایه ی جزیره ی مرکزی، می توانید سراسر سطح کف آشپزخانه را نورشویی کنید.
اگر قفسه های آشپزخانه پایه آزاد باشند و پاخورِ پایه نداشته باشند، می توان با نصب رشته های ال.ای.دی. و منابع کلیک ستریپ در زیرشان، آنها را چنان نمایاند که گویی شناورند.
در ذهن داشته باشید که تمامی ادوات نورپردازی غیر توکار چرک و چربی حاصل از پخت و پز را به خود جذب می کنند. پس در صورت امکان ابزار توکار و نیمه توکار انتخاب کنید. نورپردازی آشپزخانه ها
برای دست یافتن به حسی لطیف تر و کمتر صنعتی، از چراغ های دیواری یا چراغ های اینجل پویز (Anglepoise) در دو طرف پنجره ی بالای سینک استفاده کنید، تا نورپردازی موردی حاصل شود.
اگر سقف آشپزخانه ی شما تیر های حمال داشته باشد، از آنها برای پنهان ساختن منابع نقطه ای کم ولتاژ استفاده کنید، منابع نور را بین تیرها توکار کنید، و یا بر سطح سقف نصب کنید.
داشتن قفسه هایی با ارتفاع زیاد، تنها فضای نگهداری مواد غذایی و ملزومات شما را افزایش نمی دهد، بلکه منابع پایین تاب مورد نیاز برای نور کار و منابع بالاتاب مورد نیاز برای نور عمومی تکمیلی را نیز پنهان خواهد کرد.
منابع نور نقطه ای را درون قاب پنجره ی بالای سینک به شکل توکار نصب کنید، یا آنها را بالای کابینت ها پنهان سازید و پرتوهای نور را بر سراسر سینک هدایت کنید، تا بدرخشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 نورپردازی آشپزخانه ها

 نورپردازی آشپزخانه ها

 

 

 

 

کدخبر: 280652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟