10 نقطه کلیدی خانه که باید قبل از رسیدن مهمانان تمیز شوند

کنترل تلویزیون

قبل از اینکه کنترل را به دست مهمانان‌تان بدهید و بگویید: «هرچه می‌خواهید تماشا کنید»، بهتر است کنترل تلویزیون خود را تمیز کنید. دکمه‌های کنترل تلویزیون، پتانسیل زیادی برای جمع کردن باکتری‌ها به خود دارند. فقط کافیست آن را با یک پارچه و مایع تمیزکننده ضدباکتری تمیز کنید.

نظافت

مایکروویو


کیست که بخواهد فامیل‌هایش بدانند که هفته گذشته سس گوجه فرنگی خورده‌اند، زیرا تمام دیواره‌های مایکروویو از سس پر شده است؟ در مطلب مایکروویو نو در چند دقیقه روشی ساده برای نظافت مایکروویو به شما آموزش داده‌ایم.
نظافت
شیرهای آب

برای دور کردن کثیفی‌ها و باکتری‌ها از گوشه و کنار شیرهای آب سرویس‌های بهداشتی، یک مسواک قدیمی کافی است. دندانه‌های مسواک به همراه آب گرم و صابون، به شما کمک می‌کنند، به عمیق‌ترین و کثیف‌ترین قسمت‌های شیرآلات دسترسی پیدا کنید.
نظافت

جایگاه صابون

هیچ کس دوست ندارد دست‌هایش را با صابونی بشوید که در ظرفی کثیف قرار گرفته است. به سادگی ظرف صابون جامد یا مایع را با یک اسکاچ و آب گرم تمیز کنید، تا روی کابینت دستشویی سریعاً نو به نظر برسد.

نظافت


حمام

برای اینکه مهمانان با حمام کردن در خانه شما مشکلی نداشته باشند و احساس راحتی کنند، باید آن را کاملاً تمیز کنید. حتی درز درها هم به نظافت نیاز دارند. سرکه را بر روی جاهایی که می‌خواهید تمیز کنید، بریزید و بگذارید برای 30 دقیقه باقی بماند، سپس کثیفی‌ها را با یک مسواک قدیمی از کوچک‌ترین نقاط هم پاک کنید.
نظافت
پرده حمام


اگر حمام شما پرده دارد، آن را حتماً قبل از رسیدن مهمانان تمیز کنید. اگر پرده حمام پلاستیکی باشد، می‌توانید آن را همراه با چند حوله داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا کاملاً تمیز شود.

نظافت

دریچه‌های کولر

دریچه‌های کولر داخل اتاق مهمانان را حتماً تمیز کنید، تا هوایی که وارد اتاق آنها می‌شود، کاملاً تمیز باشد. ابتدا آن را با جارو گردگیری کرده سپس دندانه‌های دریچه را با یک پارچه، خوب تمیز کنید.
نظافت

پرده‌ کرکره

برای تمیز کردن پرده کرکره‌ها می‌توانید از یک انبر آشپزخانه استفاده کنید. فقط کافیست دو پارچه را با چند کش پلاستیکی به انبر ببندید. اگر پارچه مرطوب برای تمیز کردن آنها کافی نبود، مایع تمیزکننده مناسب را به پارچه اسپری و سپس نظافت را شروع کنید.

نظافت


بالشت‌های مهمانان

بالشت‌ها سلول‌های مرده پوست را در طول زمان جمع می‌کنند. بنابراین حتماً قبل از ورود مهمانان، آنها را بشویید. با توجه به نوع بالشت، روش شستشو متفاوت است. البته اگر از روبالشتی استفاده می‌کنید، شستن آنها کافی است. 

نظافت

پادری

اگر پادری شما از جنس کتان یا نخ مصنوعی است، می‌توانید آن را همراه با چند حوله داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. آن را با آب سرد و دور آرام ماشین بشویید. البته شستشویی مداوم پادری درست نیست و به آن صدمه می‌زند، بنابراین سالی یک بار برای این کار کافی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظافت

کدخبر: 278357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟