خانه هایی که در آنها، رنگ جریان دارد +عکس

امروزه دکوراسیون های رنگی و شاد در سرتاسر جهان بسیار محبوب شده اند طوری که حتی در آپارتمان های کوچک نیز سعی می شود تا جای ممکن از رنگ های شاد و فرح بخش استفاده شود. دیگر همه مردم از رنگ خنثی سفید، کرم و … خسته شده اند و بدنبال طرح های جذاب تر و شاداب تر هستند.
در آپارتمان های کوچک که اتاق ها و فضاهای مختلف در فاصله نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند، واقعا دیگر راهی بغیر از رنگ های متنوع برای جدا و متفاوت نشان دادن دکوراسین هر محیط باقی نمی ماند. با استفاده از متد بکارگیری هوشمندانه رنگ های مختلف کنار یکدیگر، می توانید در هزینه ساخت یا بازسازی منزلتان صرفه جویی کنید. مثلا دیگر نیازی به ساخت دیوار یا نصب پارتیش های اضافی نخواهد بود، چرا که رنگ های خیلی خوب می توانند فضاها را از یکدیگر جدا کنند. در ادامه به معرفی تعدادی دکوراسیون رنگی منزل در طرح های ساده و شیک خواهیم پرداخت.

1226177_593



اولین خانه ای که بررسی خواهیم کرد یک آپارتمان تک خوابه بسیار کوچک است اما در عین حال به هیچ وجه شیکی خانه فدای کوچکی آن نشده است. زمینه اتاق نشیمن سفید زده شده تا رنگ های شادی مانند زرد و سبز تیره مبلمان  راحتی، خود را بخوبی نشان بدهند. از دید دیگر در اتاق نشیمن، از  قفسه های زرد رنگ رنگ کنار قفسه های چوبی به رنگ روشن استفاده شده است. در تمامی این قسمت ها زمینه کف و دیوارها سفید است تا رنگ های شادی که هر چند خیلی کم و جزئی هستند اما به خوبی خود را نشان دهند.
 

1226179_248

1226183_157


ایده استفاده از دو کفپوش متفاوت در خانه برای دوری از یکنواختی در دکوراسیون داخلی ایده ای بسیار کارآمد و تقریبا جدید است. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، اتاق نشیمن و راهروی ورودی خانه سرامیکی یکدست سفید، ساده و بدون طرح دارند در حالی که تقریبا وسط خانه و نرسیده بهآشپزخانه  کفپوش خانه به یک باره عوض شده و سرامیک های طرح دار مرمری ظاهر می شوند. این سرامیک ها در برابر شکل بسیار ساده و زیبای  آشپزخانه با کابینت های چوبی و میز و صندلی ناهارخوری مشکی رنگ خیلی خوب ترکیب می شود. در قفسه آشپزخانه نیز برای افزودن رنگ های جذاب از ظروف سبز رنگ و همچنین تابلو نقاشی زرد رنگ نیز استفاده شده است.

 

1226185_452


بارها در سایت اتاق گفته ایم که یک فضای کوچک می تواند در نهایت لوکسی تزیین شود طوری که خانه هایی با مساحت چهار برابر بیشتر هم نتوانند چنین زیبا و کارآمد باشند. دکوراسیون رنگی منزل کوچک زیر دقیقا همین شرایط را دارد که با استفاده از روش درست چیدمان و بکارگیری رنگ های متفاوت به میزان مناسب، توانسته فضایی بی نهایت لوکس و شیک و جذاب پدید آورد. مشاهده می کنید که در چنین فضای کوچکی خیلی کم از رنگ سفید استفاده شده و بیشتر رنگ های قهوه ای، کرم، طلایی و بنفش در تناژهای متفاوت خودنمایی می کنند.
 

1226187_518

1226189_321



نکته مهمی قبل از انتخاب رنگ، توجه به حالت اتاق است. هر اتاقی در خانه شرایط و حس و حال مربوط به خودش را دارد و صد البته این نظر شماست که در آخر تعیین کننده خواهد بود. مثلا اگر دوست دارید اتاق خوابتان آرامش بخش و لطیف باشد رنگی که انتخاب می کنید با کسی که دوست دارد اتاق خوابش رمانتیک و صمیمانه باشد فرق خواهد داشت. در مورد اول باید به سراغ رنگ هایی مانند آبی، سبز، بنقش یا ارغوانی بروید در مورد دوم رنگ های قرمز، صورتی مایل به قرمز، قرمز یاقوتی یا مشکی مناسب هستند.
 

1226191_152

1226193_330



برای داشتن یک دکوراسیون رنگی شیک خوب است رنگ های بکار رفته در اتاق های خانه را با تناژهای متفاوت در جاهای دیگر استفاده کنید، مثلا اگر در اتاق نشیمن از رنگ زرد یا بنفش استفاده کرده اید، همین رنگ ها را با تناژی دیگر مثلا تاریک تر یا روشن تر در اتاق خواب نیز بکار ببرید، با این کار هم جریان و پیوستگی بین فضاهای مختلف خانه حفظ شده است و هم هر اتاق حس و حال مخصوص به خود را خواهد داشت و یکنواخت بنظر نخواهد رسید. شکل های زیر نمونه هایی دیگر از دکوراسیون رنگی منزل را نشان می دهند.

1226196_326

1226198_607

1226199_987

1226202_379

1226205_653

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

کم درآمد ها در سامانه رفاه ثبت‌نام کنند

فوری / شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا همراه سربازش در عملیات تعقیب و گریز

میوه فروش اردبیلی که در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری ایران به شهرت جهانی رسید + عکس و جزئیات

۱۰ راند از درگیری‌های فیزیکی عباس جدیدی + کاریکاتور

پزشک در اتاق معاینه کاری با من کرد که شرم دارم بگویم / این زن آخرین بیمار بود که ... +عکس

فرشاد مرا به تفریحگاه خارج از تهران برد و ... / این دختر می خواهد از من پول جراحی بینی بگیرد و باج می خواهد!

یاسر چند روز بعد از ازدواج گوشی ام را گرفت و گفت شاید مثل ارتباطی که با من داشتی با مردهای دیگر هم ارتباط بگیری!

ناگفته های شیطانی سوسن راز مردی که با شخصیت های مهم عکس داشت را لو داد+عکس

آمنه می خواست راز ارتباط شیطانی ام را به همسرم بگوید و ...

خواهر 5 ساله قاتل برادر 4 ساله اش شد / در شهرستان رستم رخ داد

خارج از شهر دامنم را لکه دار کرد و فیلم گرفت .. / این دختر می خواست آبرویم را پیش زنم ببرد و من ...

 

کدخبر: 266313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟