شیشلیک را در خانه تان تهیه کنید

گوشت را به اندازه های یکسان ببرید. داخل کاسه ای پیاز رنده شده، ماست، زعفران دم کرده، آبلیمو، روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید. سپس گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند.
پس از استراحت، گوشت ها را به سیخ بکشید و بین هر دو قطعه یک تکه کوچک دنبه قرار دهید. موقع کباب کردن بهتر است از زغال استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی می توانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط، شیشلیک ها را آماده کنید.
شیشلیک ها را پس از آماده شدن با برنج زعفرانی، کره، گوجه کبابی، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمایید. همچنین بهترین و سالم ترین نوشیدنی برای این کباب دوغ است.


نحوه پخت شیشلیک در فر
پس از مدت زمان لازم دنده ها را از یخچال خارج کنید. سپس سس باربیکیو یا سس گوجه فرنگی را روی دنده ها بریزید (در صورت تمایل) و خوب مخلوط کنید تا دنده ها خوب به سس آغشته شوند. سینی فر را چرب کنید و دنده ها را داخل سینی قرار دهید و داخل فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 50-40 دقیقه قرار دهید تا خوب برشته و طلایی شوند. دمای فرها متفاوت است و شاید زمان بیشتری برای کباب شدن لازم باشد.

نحوه پخت شیشلیک در باربیکیو و منقل
دنده ها را یکی یکی به سیخ بزنید. بعد هم باربیکیو را روشن کنید و کباب را بگذارید روی شعله ملایم بپزد و اگر از زغال استفاده کنید بهتر هم می شود.

نکاتی برای پخت شیشلیک
انواع کباب باید در عین پختن زیاد خشک نشود. اگر فرصت کافی برای آماده سازی کباب ها ندارید، می توانید به جای 24 ساعت به مدت یک ساعت درون ظرفی که مقداری کیوی له شده ریخته اید قرار دهید (کیوی به دلیل اسیدی که دارد، گوشت را نرم می کند.) البته دقت کنید که گوشت زیاد نماند چون گوشت له می شود و بافت خود را از دست خواهد داد و همچنین باعث فساد سریع گوشت می شود.
توجه کنید که دنده ها را قبل از سیخ کشیدن نجوشانید! چون خیلی سفت می شود! روی آتش سریع تر نرم می شود و داخل آن هم می پزد.
گوشت را تقریبا به قطر دو سانتیمتر می بریم و شکل آن نیز لازم نیست منظم باشد. سپس پیاز را رنده می کنیم و روغن زیتون و فلفل با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می گذاریم لااقل یک شب بماند. بعد گوشت ها را به سیخ کشیده و کمی روی آن را می کوبیم. باید بین هر دو یا سه قطعه به اندازه کوچکی دنبه به سیخ کشید و موقع طبخ حرارت باید کمی ملایم باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟