بات ها در کره جنوبی به استقبال مسافران می آیند+ عکس

فرودگاه اینچئون کره جنوبی کارکنان جدیدی دارد ، رباتی که در ترمینال پروازهای خروجی این فرودگاه به سوال مسافران پاسخ می گوید.
نام او "ترویکا" است ، یک ربات که توسط شرکت الکترونیکی LG طراحی شده است تا به مسافران کمک کند بتوانند گیت پرواز خود را پیدا کنند.
"ترویکا" 140 سانتی متر قد دارد و مجهز به یک صفحه نمایش مستطیلی شکل است که آن را شبیه به یک تلفن هوشمند بزرگ کرده است ، این صفحه نمایش می تواند اطلاعات مربوط به پرواز ، نقشه فرودگاه و اطلاعات هواشناسی را نشان دهد. او همچنین به مسافران می گوید چقدر زمان می برد تا از جایی که هستند به گیت پروازشان برسند و حتی اگر مسافری بخواهد ، ترویکا او را تا گیت پرواز همراهی می کند. ترویکا به نام خود عکس العمل نشان می دهد.
رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید ‏

مسافران می توانند بلیت خود را در اختیار این ربات قرار دهند تا اسکن کند و اطلاعات مربوط به این پرواز را به او نشان دهد. سپس ترویکا از مسافر می پرسد آیا می خواهد او را تا گیت پرواز همراهی کند ؟ که در این صورت باید مسافر در نزدیکی او حرکت کند تا ترویکا بتواند او را ببیند و به درستی همراهی کند.
هرچند این پدیده ی الکترونیکی هنوز در فرودگاهها بسیار شناخته شده نیست اما نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است و بدون شک ربات ها در کره جنوبی شناخته شده تر هستند و در بسیاری از کارخانه ها از آنها کمک گرفته می شود و این عجیب نخواهد بود چنین پدیده ای را در یکی از فرودگاههای این کشور نیز دید. هرچند آنها معتقد نیستند که با روی کار آمدن ربات ها ، تعداد نیروهای انسانی فرودگاه کاهش می یابد ، بلکه ربات ها را نیروهای کمکی موجود در فرودگاه می دانند ، بخصوص در روزها و ساعتهای شلوغ یا نیمه شب ها و با توجه به اینکه کره جنوبی میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال 2018 است ، آنها در نظر دارند تا محیط فرودگاه این کشور برای رفت و آمد ساده تر و کاربردی تر شود.
رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید ‏
رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید ‏
"ترویکا" تا پایان ماه جولای خواهد توانست به چند زبان صحبت کند : انگلیسی ، کره ای ، چینی و ژاپنی زبانهایی هستند که به زودی ترویکا آنها را می آموزد. همچنین در آینده می تواند اطلاعات بیشتری به مسافران بدهد و به آنها بگوید چه وسایلی را نمی توانند با خود به پرواز ببرند یا چه غذایی در این پرواز سرو می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟