کاهش شانس سرگروهی اسپانیا در جام جهانی

اسپانیا سال 2008 و 2012 فاتح جام ملت های اروپا شد و در سال 2010 نیز برای اولین بار قهرمانی جهان را کسب کرد.
البته عملکرد لاروخا در جام جهانی 2014 و یورو 2016 چندان جالب توجه نبود و فعلا این تیم در رنکینگ فیفا از جمع 8 تیم خارج است. همین مساله ممکن است باعث شود تا اسپانیا نتواند در میان سرگروه های جام جهانی 2018 جایی داشته باشد.
تاکنون صعود 13 تیم از جمله اسپانیا به جام جهانی حتمی شده و سرگروهی روسیه، آلمان و برزیل نیز قطعی به نظر می رسد. در این میان بلژیک نیز در صورت نباختن به قبرس در بازی آخر خود یکی از سرگروه ها خواهد بود.
اسپانیا اما برای اینکه شانسی برای سروگروه شدن داشته باشد، باید بازی آخر خود در دور گروهی جام جهانی را از رژیم اشغالگر قدش برد تا 1218 امتیازی شود اما باید 5 اتفاق از 8 اتفاق زیر نیز رخ بدهند تا لاروخا یکی از سرگروه های جام جهانی 2018 باشد. در غیر این صورت باید منتظر اسپانیا در سید دو بود که بی شک می تواند یکی از 8 گروه جام جهانی را به گروه مرگ تبدیل کند.
عدم صعود آرژانتین
عدم صعود پرتغال
عدم صعود تیم ملی ولز
عدم پیروزی پرو بر کلمبیا
شکست لهستان مقابل مونته نگرو
عدم پیروزی سوئیس بر پرتغال
عدم پیروزی شیلی بر برزیل
عدم پیروزی فرانسه برابر بلاروس
لازم به ذکر است که تیم های پرتغال، پرو، شیلی، فرانسه، ولز، آرژانتین، لهستان و سوئیس این شانس را دارند تا در آخرین رنکینگ فیفا قبل از قرعه کشی جام جهانی(1 دسامبر) بالاتر از اسپانیا قرار بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟