ساهاکیان: کسی به خستگی بازیکنان ملی نپرداخت

با اشاره به انتقاداتی که از حضور دیرهنگامش در تمرینات تیم ملی شد، به خستگی بازیکنان ملی اشاره کرد که با توجه به زمانبندی جام باشگاه‌های آسیا، مسابقات لیگ و تمرینات تیم ملی فرصتی برای استراحت ندارند. وی گفت: نمی‌دانم چرا به موضوع خستگی بازیکنان کمتر از دیر رسیدنمان به تمرینات تیم ملی پرداختید. از دوره نوجوانان یعنی حدود ۱۵ سال بدون بهانه در همه اردوهای تیم ملی بودم و سعی کردم که تمرینات را از دست ندهم. امسال که به دلایل شخصی در تمرینات تیم ملی نبودم، خیلی‌ها ناراحت شدند.
وی درباره انتقاداتی که به فدراسیون هم در این باره وارد شد، گفت: این بار فدراسیون مقصر غیبت ما در تمرینات تیم ملی نبود. من شخصا مشکل داشتم، درخواست مرخصی کردم و برنامه هایم اینطور نبود که شاید به تمرینات برگردم. خوشبختانه کارهایم رو به راه شد و در نهایت به تیم ملی رسیدم.
ساهاکیان افزود: به نظرم بازیکن باید در طول سال حدود یک ماه زمان برای استراحت و کارهای شخصی خود داشته باشد، در این صورت از نظر بدنی و روانی آماده‌تر خواهد بود.
بازیکنان دیگر حق داشتند بیشتر بازی کنند
بازیکن تیم ملی بسکتبال درباره اینکه اعتراضی هم به دقایق نشستن روی نیمکت در کاپ آسیا نداشت، گفت: سبک بازی من به این شکل است که همیشه سعی کرده ام بدون هیچ اعتراضی فقط در اختیار تیم باشم. امسال هم در کاپ آسیا بازیکنان تیم خیلی زحمت کشیدند. مقطعی طولانی در اردو نبودم و بقیه بازیکنانی که تمرین کرده بودند، این حق را داشتند که بیشتر بازی کنند. من هم سعی کردم هر جایی وارد زمین می‌شوم، به بهترین نحو به تیم کمک کنم.
ملی پوش بسکتبال درباره مسابقات انتخابی جام جهانی و احتمال غیبت بازیکنانی مثل حدادی تاکید کرد: مسابقات ملی از امسال به صورت رفت و برگشت در طول سال برگزار می‌شود؛ اما این شرایط به طور یکسان برای همه کشور‌ها وجود دارد و به این ترتیب نباید ممانعتی برای حضور حامد حدادی هم از طرف باشگاه چینی وجود داشته باشد.
وی درباره سیستم جدید رقابتی افزود: این سیستم تا به حال اجرا نشده است. پیش از این مسابقات متمرکز با اردوهایی بسیار طولانی برگزار می‌شد. حالا مسابقات رفت و برگشت تجربه خوبی با زمان استراحت بیشتر برای بازیکنان خواهد بود. از طرفی میزبانی در مسابقات به نفعمان است، بازی‌ها پخش زنده می‌شوند و تبلیغ بیشتری برای بسکتبال صورت می‌گیرد، این شرایط به انعکاس بیشتر بسکتبال و در نهایت پیشرفت آن منجر می‌شود.
امسال بازیکنان پتروشیمی پخته‌تر شده اند
کاپیتان پتروشیمی بندرامام که همراه این تیم در حال آماده سازی برای جام باشگاه‌های آسیا است، در فاصله دو هفته‌ای با این مسابقات گفت: قبلا جام باشگاه‌ها بعد از لیگ برگزار می‌شد؛ اما در دو سالی که کشور چین میزبانی رقابت‌ها را گرفته، زمانبندی مسابقات تغییر کرده است.
ساهاکیان ادامه داد: هدفمان این است که امسال بهتر از دوره قبل بازی کنیم. گروه پتروشیمی نسبت به گروه دوم با توجه به شناخت تیم‌ها ساده‌تر است. با این وجود مسابقات سنگینی در نیمه نهایی و فینال خواهیم داشت. تیم الریاضی همچنان در رقابت‌ها حضور دارد که پارسال هم خیلی اذیتمان کرد؛ اما به نظرم تیم ما امسال باتجربه‌تر شده و با بازیکنان خارجی و یار کمکی تکمیل می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟