بزرگترین تفاوت بارسلونا و رئال از نگاه ژاوی

ژاوی هرناندز نزدیک به دو سال است که دیگر در بارسلونا حضور ندارد و بلوگرانا هنوز هم غیبت کاپیتان سابق خود را در خط میانی احساس می کند.
ژاوی این روزها برای السد قطر توپ می زند و با این تیم نیز به تمام افتخارات داخلی در فوتبال قطر دست یافته است.
ژاوی حالا که دیگر پیراهن بارسا را بر تن ندارد، مثل یک هوادار متعصب از دور تیم محبوبش را حمایت می کند.
بزرگترین تفاوت بارسلونا و رئال از نگاه ژاوی
او در مصاحبه اختصاصی با مارکا در مورد وضعیت فعلی بارسا گفت: « نه اینکه از تماشای بازی های بارسا حرص بخورم چون به صورت طبیعی بارسا معمولا در مقابل تیم های مقابل خود حاکم توپ و میدان است. البته پس از سال ها تنها در دو بازی سوپرکاپ اسپانیا برابر رئال شاهد ضعف بارسا بودم و این رئال بود که تیم برتر زمین بود.
اما باید بگویم که شرایط دیگر مثل گذشته و دوران گواردیولا نیست. در آن مقطع، 60 درصد مجموعه را بازیکنان محصول آکادمی تشکیل می دادند ولی به تدریچ شرایط عوض شد. تیاگو تیم را ترک کرد و به او حق می دهم چون فرصت کمی برای بازی کردن داشت و در ادامه، بازیکنان دیگری راه او را ادامه دادند.
مشکل بارسا اینجاست که بازیکنانی جذب می کند که به کار سیستم نمی آیند و با فلسفه بارسا همخوانی ندارند. الان تنها از چند بازیکن می توانم نام ببرم که به درد سیستم همیشگی بارسلونا می خورند. معتقدم شانس قهرمانی همین تیم در لالیگا هم بالاست ولی این بارسلونای مورد نظر هواداران نیست.»
برتری رئال بر بارسلونا: « ببینید؛ بزرگترین تفاوت رئال و بارسا در نوع نگرش شان به فوتبال است.
مثلا رئال بازی های زیادی را در یکی دو سال اخیر در ثانیه های پایانی پیروز شده و یا بوده اند بازی هایی که رئال با دو گل اختلاف عقب بوده ولی در عین بد بودن و ارائه نمایشی ضعیف، در نهایت پیروز شده است. پس از آن، همه از ذهنیت قوی رئال، بازگشت های رویایی آن یا روح خوانیتو حرف زده اند ولی وقتی بارسا چند ماه پیش در برنابئو 2-3 پیروز شد، ما تا مدت ها در مورد اینکه چرا رئال آن همه موقعیت خلق کرد یا اینکه چگونه باید بازی می کردیم که شرایط به آن سختی نشود حرف می زدیم و تجزیه و تحلیل می کردیم.
بارسلونا دشوارترین مکان برای موفق شدن بازیکنان و مربیان است و برای این حرفم دلیل دارم. در رئال سال هاست که بین رسانه های مادریدی و مدیریت یک همسویی آشکار وجود دارند و همه با هم متحدند. ما در مادرید اپوزوسیون نمی بینیم ولی در بارسلونا عکس این قضیه را شاهدیم.
بازیکن و مدیر حق اشتباه ندارند در غیر این صورت مخالفان شان قد علم می کنند. همین حالا دو گروه در حال تلاش برای برکنار کردن بارتومئو هستند ولی فلورنتینو پرز آسوده خیال مشغول رهبری رئال است و به او حتی پس از شکست نیز فرصت برای جبران داده شده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟