به گزارش رکنا، در تازه ترین کلاهبرداری Fraud صورت گرفته تحت این عنوان کلاهبرداران موفق به خالی کردن حساب 120 میلیون تومانی یک مرد بازنشسته شدند. به گزارش خبرنگار ما طی یک ماه گذشته پرونده های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در سفر عتبات عالیات در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد تشکیل شده است و کلاهبرداران با سوء استفاده از احساسات مذهبی، جیب افراد بی احتیاط را خالی کرده اند، روزنامه «خراسان شمالی» طی شماره های پیشین خود به برخی از این پرونده ها اشاره کرد. در تازه ترین کلاهبرداری تحت این عنوان، یک مرد بازنشسته 120 میلیون تومان دسترنج یک عمرش را از دست داد.

وی که قصد داشت با دریافت مبلغ بازنشستگی اش پس از یک عمر مستاجری، صاحب خانه شود فریب حرف های مردی را خورد که در آن سوی خط تلفن به او خبر برنده شدن در قرعه کشی مشتریان خوش حساب همراه اول را داد. با وجود هشدارهای مقامات قضایی مبنی بر این که برای واریز مبلغ هر قرعه کشی یا مسابقه ای نیاز نیست فرد برنده پای عابر بانک برود اما این مرد فریب چرب زبانی و حقه کلاهبردار را می‌خورد و با رفتن پای عابر بانک نه تنها کمک هزینه سفر عتبات عالیات را دریافت نمی کند بلکه تمام دارایی اش را که سال ها برای آن زحمت کشیده بود از دست می دهد.

 کلاهبرداران این شیوه قدیمی تحت عنوان کمک هزینه سفر عتبات عالیات ابتدا خواهان واریز مبلغی به حساب ستاد عتبات عالیات می شوند و برای اطمینان طعمه شان حواله جعلی ارائه می دهند و با دادن کدهایی که با 4 شماره آخر سیم کارت طعمه مطابقت دارد سعی می‌کنند به این شکل اعتماد او را جلب کنند. این کلاهبرداران به اشکال و ترفندهای مختلف افراد دیگری را برای سوء استفاده از حساب شان شناسایی و با واریز مبالغ کلاهبرداری به حساب آن ها دسترسی قانون Law را سخت می کنند. بر اساس اعلام مقامات قضایی استان هر گونه تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در مسابقات رادیویی و سفر به عتبات عالیات و تقاضای حضور مقابل دستگاه عابر بانک با هدف کلاهبرداری است و هم استانی ها به هیچ عنوان به این گونه تماس‌ها پاسخ ندهند. بر این اساس برای واریز وجه به حساب افراد احتیاج به حضورشان مقابل دستگاه عابر بانک نیست و تنها داشتن شماره حساب یا کارت کافی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟