چند روز پیش از آنکه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در دستور کار مجلس قرار گیرد، سیلی از پیامک‌ها با پیش‌شماره مشخص به نمایندگان ارسال شد؛ پیامک‌هایی که حاوی محتوای تهدیدآمیز بود و به نمایندگان مجلس هشدار می‌داد در صورت دادن رأی مثبت به لایحه پالرمو باید منتظر عواقب آن باشند. با بالا گرفتن اعتراض بهارستان‌نشینان به پیامک‌های تهدیدآمیز، علی لاریجانی دستور بررسی این موضوع را در هیأت رئیسه مجلس داد؛ جلسه‌ای که محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس به ایرنا درباره آن می‌گوید تشکیل و مشخص شده منشأ پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان کجا بوده است.

او در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی محتوای این پیامک‌ها قرائت و معلوم شد ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها هویت مشخص دارند. به گفته این عضو هیأت رئیسه مجلس، عمده پیامک‌ها از خطوط تلفن همراه اول با پیش شماره 915، متعلق به مشهد ارسال شده بود. وکیلی با بیان اینکه «پیامک‌های ارسالی به نمایندگان حاوی تهدید بود که این تهدیدها بار حقوقی دارد و تهدیدهای مجرمانه شناخته می‌شود»، گفت: صورتجلسه هیأت رئیسه مجلس در این باره برای مقامات ارسال شد و ما اکنون منتظر هستیم که مدعی‌العموم وارد شود و اعلام جرم Crime کند. چرا که این پیامک‌ها تهدید یک فرد نبود بلکه تهدید یکی از قوای کشور بود.

وی تأکید کرد: چون این پیامک‌ها تهدید یک قوه کشور بود، علی‌الاصول باید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های امنیتی به‌اضافه مدعی‌العموم، علیه عاملان این پیامک‌ها اعلام جرم کنند. وکیلی با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس شکایت رسمی در این باره نکرده است، می‌گوید: گرچه شکایتی نکرده‌ایم و انتظار داریم مدعی‌العموم وارد شود، اما گزارش هیأت رئیسه درباره منشأ پیامک‌ها در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت و از آنجا که تهدید یکی از قوا، اقدام علیه امنیت ملی کشور به‌حساب می‌آید، مدعی‌العموم و دستگاه‌های دیگر باید خودشان مستقیماً به این موضوع ورود کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران درگذشت

اعدام در انتظار 29 مفسد اقتصادی

آخرین کباب خوران شهرام جزایری پیش از دستگیری در مرز + فیلم

مرد شیطان صفت پسربچه ای را به خرابه ای جنوب تهران برد

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

 

کدخبر: 402490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟