در اینجا اجساد مرده ها را از صخره ها آویزان می کنند! + عکس عجیب

روستای دور افتاده ساگادا Sagada در کوه های Cordillera Central در Luzon، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین جزیره فیلیپین، واقع شده است. مسیر رفتن به این روستا از شهر مانیلا Manila یک مسیر پیچ در پیچ و پر فراز و نشیب است که طی کردن آن هشت ساعت و نیم به طول می انجامد. اما آنهایی که دست به این سفر می زنند، با یک سنت باستانی مواجه می شوند که در عین ترسناک بودن، بسیار جالب و قابل توجه است. قوم ایگوروت فیلیپین در یک مراسم آئینی که قدمت آن به 2000 سال پیش می رسد، مردگان خود را در تابوت های دست ساز قرار می دهند و آنها را به دیواره یک صخره می بندند یا با میخ به آن متصل می کنند و با فاصله زیاد از زمین به صورت آویزان قرار می دهند. براساس عقاید این قوم، این قبرستان عجیب که جاذبه زمین را به مبارزه می طلبد، باعث می شود مردگان به روح اجداد و نیاکان خود نزدیک تر شوند. برای دانستن بیشتر در مورد این رسم عجیب و پیشینه تاریخی آویزان کردن مرده ها از صخره ها با همگردی همراه شوید:
این سنت چگونه انجام می گیرد !!؟
سالخوردگان این قوم، طبق آداب و رسوم فیلیپین کهن در این منطقه، قبل از مرگ، تابوت خود را از الوار های محلی ساخته اند و نام خود را روی دیواره کناری تابوت نقاشی کرده اند. قبل از این که جسد در تابوت گذاشته شود، آن را روی یک "صندلی مرگ" چوبی قرار می دهند، با برگ و گیاهان آویزی به آن می بندند و آن را با یک پتو می پوشانند. سپس از آنجایی که خانواده و فامیل شخص از دست رفته تا چندین روز به او ادای احترام می کنند، جسد دودی می شود تا از فاسد شدن آن جلوگیری گردد.
طبق گفته های سیگرید بانگیای Siegrid Bangyay، راهنمای قوم ایگوروت فیلیپین، در گذشته، اعضای خانواده در گذشته برای انتقال دادن جسد از صندلی مرگ به تابوت، استخوان های آن را می شکستند تا بتوانند آن را به حالت یک جنین در تابوت یک متری جای بدهند. امروزه برای خودداری از این کار، تابوت های آویزان شده بزرگ تر ساخته می شوند و نزدیک به 2 متر طول دارند. بانگیای Bangyay می گوید : "دقیقا مانند این است که شما به جایی که از آن آمده اید، به حالت یک جنین در رحم مادر، بر گردید."
در حین این که جسد در میان گیاه و برگ پیچیده می شود تا درون تابوت قرار گیرد، مرد ها گل میخ های فلزی را به دیواره صخره فرو می کنند تا به وسیله آن، تابوت را در مکان آرامش نهایی خود قرار دهند. قبل از این که تابوت از پرتگاه آویزان شود، عزاداران اجازه می دهند مایعاتی که از جسد در حال تجزیه ترشح می شوند روی بدنشان بریزد و عقیده دارند که این کار برایشان شانس می آورد.
نتایج مثبت رسم عجیب قوم ایگوروت فیلیپین
این آئین تشییع باستانی متعلق به قوم ایگوروت Igorot در فیلیپین، بسیار منحصر به فرد است؛ اما آویزان کردن مرده ها از صخره ها قبلا در تاریخ توسط مردم چین و اندونزی نیز انجام گرفته است. این رسم عجیب خیلی سال پیش در سایر جا های دنیا از میان رفته است؛ اما در ساگادا Sagada این سنت همچنان ادامه دارد. به گفته بانگیای Bangyay، آخرین تشییع صخره ای در سال 2010 صورت گرفته است. در سال های اخیر، گروهی از گردشگران علاقمند به این موضوع، سفرهای ویژه ای را به ساگادا Sagada برای بازدید از تابوت های آویزان آغاز کرده اند. این قبرستان عمودی به طرز عجیب و غیر قابل باوری به چیزی درآمد زا و سودآور برای قوم ایگوروت Igorot تبدیل شده است و شرایط پیشرفت اقتصادی برای کل روستا را فراهم آورده است. به گفته بانگیای Bangyay، تعداد تشییع ها به روش آویزان کردن تابوت در ساگادا Sagada نسبت به نسل های قبل بسیار کمتر شده است. با این وجود، او به طور جدی معتقد است که این سنت ادامه خواهد داشت. در حقیقت، خود او نیز امید دارد روزی به این روش وارد زندگی پس از مرگ شود و از یک راهنمای توریست ها به یک جاذبه توریستی تبدیل گردد.
مستندی در مورد فرهنگ درخشان و حیات وحش شگفت فیلیپین
در مستند سریالی فیلیپین : گنج های جزیره Philippines: Island Treasures، ریکو هیزون Rico Hizon گزارشگر خبری شبکه بی بی سی بهمراه مایک دیلگر Mike Dilger دوستدار طبیعت، برای کشف فرهنگ درخشان و حیات وحش شگفت انگیز فیلیپین به این کشور سفر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیلیپین، رسم و رسوم و سنت های این کشور و حیات وحش خارق العاده آن، حتما این مستند سریالی را تماشا کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چرا ایران پر از امامزاده است؟ + جزییات

غوغای رضا صادقی در برج میلاد !

استاندار سابق کرمان در دام بی آبرویی گرفتار شد! / واقعیت چیست؟

آخرین خبر از مربی منحرف ورزشی و پسر بچه شیرازی / تعطیلی باشگاه! + عکس

صندلی های تیبا آلوده به خون تازه بود/ کسی تیباسواران فراری را می شناسد؟!

عکس وحشتناک از فرو رفتن دسته ماهیتابه در چشم آشپز + جزییات

جسد دختری در بیابان های دشتستان دفن شده بود!

این مرد عادی برای رسیدن به صحن علنی مجلس چه کرد !+ تصویر

خانم ورزشکار المپیکی با خون خوک چه کرد!

فاضل به زینب می گفت بدنت را تکه تکه خواهم کرد! / وحشت از شلاق اسب!

مرگ بچه تهرانی در مشهد راز 15 ساله ای دارد؟! + عکس

بهرام 22 ساله کی بود؟! / پشت دیوارهای باغ جویبار چه گذشت ؟! + عکس

پریا 20 ساله مادر بچه دانیال 16 ساله شد!

شلاق زدن دختران توسط خانم جلاد! + تصویر

کدخبر: 399435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟