آقای رئیس جمهور ، این شهر ایران به تنفس نیاز دارد / بچه های این نقطه کشور آب ندارند

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، هیات دولت و شخص رئیس جمهور، فردا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه 1402 در حالی می خواهند دومین سفر استانی خود به خوزستان را آغاز کنند که بحث آب و مطالبه تاریخی حق آبه مردم شهرستان های ایذه و دزپارت ، یکبار دیگر به صدر اخبار مناطق شمالی استان خوزستان تبدیل شده است.

محمد نجاتی فرماندار سابق شهرستان باغملک در گفتگوی با رکنا با توجه به وعده نماینده فعلی ایذه و باغملک در خصوص موضوع ارتقای ایذه به فرمانداری ویژه،گفت: شرایط شهرستان ایذه ایجاب می کند تا این شهرستان در جایگاه فرمانداری ویژه و در یک قالب کلانتر خود را نشان دهد و با توجه به موقعیت خاص این شهرستان و پتانسیل های بلقوه ای که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و هزاران نیروی فعال در پروژه های صنعتی کشور دارد، رسیدن به این عنوان چندان دور از دسترس نبوده و باید به ایذه با دیدی متفاوت تر از همیشه نگاه کرد . باید صدای این شهر را شنید. این شهر به تنفس تازه نیاز دارد.

نجاتی افزود: در حوزه اعتبارات، ایذه شرایط مطلوبی ندارد و اگر مجموع اعتبارات چندین شهرستان را بخواهند برای رفع مشکل آب ایذه اختصاص دهند، باز هم کفاف نخواهد داد. در حال حاظر بزرگترین خدمتی که دولت سیزدهم می تواند در حق مردم ایذه انجام دهد و مردم این شهرستان را از شرایط راکد فعلی نجات دهد، نهایی شدن پروژه انتقال آب است. ناراحت کننده تر از این که در محاصره چندین دریا باشی و هنوز با آب نوبتی و قطعی مکرر آب ، آن هم آب چاه زندگی کنی وجود ندارد !

او ادامه داد: آمدن آب به دشت ایذه، نه تنها به نجات بخشی تالاب ها و رودخانه های فصلی و قنات های تشنه منجر خواهد شد، بلکه بدون تردید با تزریق خون تازه در رگ و پی این شهر محروم، حوزه کشاورزی، گردشگری و دامپروری و... را نیز سیراب خواهد کرد. کما اینکه آمدن همین آب زمینه ساز شکل گیری شاخه های دانشگاهی در بخش کشاورزی و دامپروری و گردشگری در ایذه خواهد بود.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار رکنا که دلیل رکود فعالیت ها و زمین گیر شدن پروژه های از پیش تعریف شده در شهرستانی مثل ایذه چیست، گفت: به دلیل تزلزلی که در بخش مسئولیت های دولتی وجود دارد، متاسفانه بسیاری از مقامات استانی و شهرستانی در نقش کارمند نمایندگان مجلس عمل می کنند و آن توان کافی را برای پیگیری موارد خلاقانه شخصی در مجلس و دولت ندارند.

مردم شهرستان ایذه با توجه به وعده های عملی نشده و قول های بدون پشتوانه ای که طی سالیان متمادی از طرف نمایندگان مختلف، دولت و دیگر ارکان های تصمیم گیرنده دریافت و هرگز شاهد ایجاد تغییر و اتفاق مثبتی در روند زیرساخت های شهری خود نبودند، انتظار دارند اگر موضوع انتقال آب، راه آهن، ثبت جهانی و .....دیگر مطالبات آنها باز هم در حد چند شعار دهان پر کن بیشتر نخواهد بود ، حداقل با تغییر و جابه جایی در ساختار فرمانداری و ارگان هایی که مسیر توسعه این شهر را کند کرده اند، به مردم این امکان را بدهند تا راه های تازه تری را برای برون رفت از وضع فعلی امتحان کنند.

photo_2023-04-27_05-08-52

بهنام رضایی مالمیر

آیا این خبر مفید بود؟