کارگر ساختمانی که در خوزستان تولیدکننده عسل شد

به گزارش رکنا ، یکی از تولیدکنندگان زنبورعسل در خوزستان گفت: همکاری بسیج سازندگی سبب شد از کارگری ساختمان به یک تولیدکننده عسل تبدیل شوم.

احمدی آزادی مهر یکی پرورش دهندگان زنبورعسل و تولید کننده عسل در استان خوزستان که ساکن شهرستان اندیمشک است گفت: پیش از اینکه زنبورداری را بعنوان شغل انتخاب کنم، جز افراد بیکار جامعه بودم و برای تامین مخارج زندگی مشکلات زیادی داشتم.

او افزود: روزانه به شهر می‌رفتم و بعنوان کارگر ساختمان که شغلی بسیار سختی است و زحمت زیادی دارد، مشغول به کار می‌شدم، ضمن اینکه برخی روز‌ها نیز بدلیل پیدا نکردن کار، دست خالی به خانه باز می‌گشتم.

آزادی مهر اظهار داشت: متوجه شدم که بسیج سازندگی از افرادی که جویای کار هستند حمایت می‌کند و تسهیلات مناسبی ارائ می‌دهد.

این پرورش دهنده زنبورعسل در استان خوزستان ادامه داد: تصمیم گرفتم با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی، کار پرورش زنبورعسل و تولید این ماده ارزشمند را آغاز نمایم.

تولید ۲ بار عسل در سال

او با اشاره به اینکه طی سال، ۲ مرحله عسل می‌کنیم بیان کرد: مرحله اول در مردادماه و همزمان با فصل ییلاق انجام می‌شود و بدلیل اینکه پوشش گیاهی خاص در مناطق ییلاقی نظیر؛ خرم آباد از نوع گَوَن است، عسل این فصل برداشت هم از این نوع تولید می‌گردد.

احمد آزادی مهر گفت: مرحله دوم برداشت عسل نیز، مردادماه انجام می‌شود و بدلیل اینکه درخت کنار (سدر) پوشش خاص استان خوزستان است، عسل آن هم به کنار معروف است و بخاطر طعم و بوی خوب، طرفداران زیادی دارد.

تولید ۱۵ کیلوگرم عسل از هر کندو

به گفته این کارآفرین، میزان تولید عسل بستگی به نوع نگهداری و تغذیه متفاوت بوده و میانگین تولید عسل از یک کندوی زنبورعسل، ۱۵ کیلوگرم است.

او در پایان اظهار کرد: افرادی که جویای شغلی آسان و با سود مطلوب هستند، پرورش زنبورعسل و تولید عسل به سرمایه زیادی نیاز ندارد و در مدتی کوتاه، سود رضایت بخشی عاید فعالان در این حرفه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟