قیمت خودرو دوباره ترمز برید / پراید 76 و پژو پارس 153 میلیون تومان

به گزارش رکنا، بلاتکلیفی بازار خودرو و نبود نرخ پایه در این بازار، آسیب پذیری آن را در مقابله با سوداگران و همچنین نوسانات نرخ ارز بیشتر کرده به طوری که در حال حاضر شاهد افزایش 6 تا 16 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار هستیم.

با فروکش کردن تب کنترل بازار خودرو سیر صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد و در این میان رشد نرخ ارز نیز بر بازار تاثیرگذار بوده است. در این وضعیت قیمت گذاری خودروها به صورت سلیقه ای انجام می شود و علی رغم نبود خریدار در بازار، فروشندگان هر روز قیمت جدیدی را اعلام می کنند.

این اتفاقات باعث شده تا قیمت هر دستگاه پراید در بازار با رشد 6 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به 76 میلیون تومان برسد. همچنین قیمت تیبا هاچ بک نیز 6 میلیون تومان افزایش یافته و امروز در بازار 95 میلیون تومان عرضه می شود. در عین حال قیمت ساینا در بازار به 95.5 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه کوئیک دنده ای نیز با قیمت 102 میلیون تومان عرضه می شود.

در مورد پژو 405 نیز باید به رشد 10 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار نسبت به هفته پیش اشاره کنیم به طوری که هم اکنون با قیمت 125 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت سمند ال ایکس نیز با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار به 125 میلیون تومان رسیده و پژو 207 دنده اتوماتیک نیز با قیمت 265 میلیون تومان رسیده و پژو پارس نیز با افزایش قیمت 16 میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، با قیمت 153 میلیون تومان در بازار عرضه می شود. قیمت پژو پارس با موتور TU5 نیز به 176 میلیون تومان رسیده است.

رشد 50 تا 500 میلیونی قیمت خودروهای خارجی

افزایش قیمت بازار در مورد خودروهای مونتاژی نیز اتفاق افتاده است که می توان به رشد قیمت 25 میلیون تومانی جک S5 و عرضه آن با قیمت 445 میلیون تومان اشاره کرد. قیمت النترا 2018 صفر نیز در بازار با رشد 22 میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، به 760 میلیون تومان رسیده است. با توجه به کمبود خودروهای خارجی صفر در بازار، رشد قیمت ارز باعث بالارفتن قیمت خودروهای خارجی دست دوم نیز شده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد گفت: رشد نرخ ارز باعث بالارفتن قیمت خودروهای خارجی در بازار شده به طوری که قیمت خودروهای زیر یک میلیارد تومان حدود 50 میلیون تومان افزایش داشته و خودروهای با قیمت یک تا 2 میلیارد تومان بین 70 تا 100 میلیون تومان بالا رفته است.

وی ادامه داد: خودروهای با قیمت 2 تا 3 میلیارد تومان بین 200 تا 300 میلیون تومان، خودروهای با قیمت 3 تا 4 میلیارد تومان حدود 400 میلیون تومان و خودروهای با قیمت 4 میلیارد تومان حدود 500 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.

بازار خودرو، نرخ پایه ندارد

امید مرادبیگی یکی از فعالان بازار خودرو نیز در مورد آشفتگی بازار خودرو گفت: بازار خودرو نیز مانند بقیه بازارها از رشد قیمت ارز متاثر شده و علاوه بر افزایش قیمت خودروهای خارجی، شاهد رشد قیمت داخلی ها هم هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ پایه قیمتی برای خودروها وجود ندارد، هرکسی به دلخواه خود قیمت را تعیین می کند و وقتی می بینند نرخ ارز رو به بالا است، قیمت خودرو را بالا می برند.

به گفته وی، وقتی قیمت ها در بازار نوسان دار، فروشندگان آرامش ندارند و مصرف کننده نیز برای خرید خودرو سردرگم خواهد بود.

در هر حال، کنترل بازار خودرو یکی از موضوعات مورد انتقاد مردم و مسئولان طی سال های اخیر بوده و مدیران وزارت صنعت برنامه های مختلفی برای رفع آن ارائه داده اند اما دلالان این بازار همچنان به کار خود ادامه می دهند و لاتاری قرعه کشی فروش خودرو نیز نتوانست تاثیری در کنترل بازار داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟