حذف پراید نتیجه عکس داد

به گزارش رکنا، یک کارشناس خودرو می‌گوید: نرخ پراید در این هفته نیمه تعطیل به نرخ تیبا نزدیک شد. نرخ پراید در این هفته پنج میلیون تومان و نرخ پژو ۲۰۶ تیپ پنج حدود ۱۰میلیون تومان گران شد.

یک کارشناس خودرو در پاسخ این پرسش که آیا نرخ خودرو تا پایان سال گران می‌شود؟ گفت: با وعده‌های وزارت صنعت در سه ماه گذشته پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ خودرو در بازار حکایت داشت؛ این در حالی است که با خبر حذف پراید و ۴۰۵ بازار خودرو نتیجه معکوس گرفت. یعنی با اعلام خبر حذف دو خودرو از چرخه خودروسازی ایران نرخ دو خودرو نام برده در بازار به شدت گران شد؛ به طوری‌که در این هفته نیمه تعطیل نرخ پراید به نرخ تیبا رسید.

امیرحسین کاکایی افزود: با دستور وزیر صنعت مبنی بر تعیین نرخ کارخانه خودروها پنج درصد زیر نرخ بازار عملا سرمایه‌ها در این صنعت فرار کرد و مردم نیز برای انجام سرمایه‌گذاری به دیگر بازارها همچون ارز، مسکن و بورس مراجعه کردند. یعنی سال گذشته ما شاهد کوچ سرمایه‌گذاران از بازار خودرو بودیم. از این رو باید صنعت خودرو از یک آرامش نسبی برخوردار می‌شد؛ در حالی که چنین نیست. امروز با تصمیم‌های عجولانه نرخ خودرو در بازار دچار تنش و نوسان شده است.

پیش‌بینی نرخ خودرو در شب عید

او در پیش‌بینی درباره نرخ خودرو گفت: چنانچه دولت این هیجان مبنی بر حذف دو خودرو پراید و ۴۰۵ را مدیریت کند ممکن است تا پایان سال با یک آرامش نسبی در بازار خودرو مواجه باشیم در غیر این صورت نرخ خودرو در شب عید گران خواهد شد.

کاکایی در ادامه اظهار کرد: فعلا صنعت خودرو در یک دو قطبی قرار گرفته، برخی بازیگران باعث شدند که دوباره نرخ خودرو در بازار گران شود. به عنوان مثال نرخ پراید در این هفته نیمه تعطیل به نرخ تیبا نزدیک شد. در حقیقت نرخ پراید در این هفته پنج میلیون تومان، نرخ پژو ۲۰۶ تیپ پنج حدود ۱۰میلیون تومان و نرخ ۴۰۵ حدود چهار میلیون تومان دوباره گران شد. معتقدیم چنانچه میزان تولید خودرو کاهش یابد دوباره با موجی از افزایش قیمت‌ها رو به رو خواهیم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 514306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟