مرگ 3 کارگر درآتش سوزی کارگاه منبت کاری / در خیابان نامجوی تهران رخ داد

ساعت ۱۶:۰۱ پنجشنبه 9 شهریور، آتش‌سوزی در کارگاه و مرکز آموزش منبت‌کاری ، در خیابان نامجو به آتش‌نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی راهی محل شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل که ساختمانی یک طبقه بود مشخص شد چندین غرفه بزرگ و کوچک داخل ساختمان قرار داشته که یکی از غرفه‌ها دچار حریق شده و سه کارگر نیز در این حادثه جان باخته‌اند بنابراین موضوع بلافاصله به مأموران کلانتری نامجو اعلام شد.
جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در رابطه با این خبر گفت: دود بسیار غلیظی این ساختمان را فرا گرفته بود، آتش‌نشانان حین خاموش کردن آتش با جسد سه مرد جوان که حدوداً 25 تا 35 ساله بودند مواجه شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که حادثه آتش‌سوزی غیر عمدی بوده است.
با کشف اجساد موضوع از طریق کلانتری به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد و بازپرس جنایی دستور تحقیقات در رابطه با این حادثه را صادر کرد. در معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ سه مرد جوان را استنشاق دود ناشی از حریق اعلام کردند. این در حالی بود که تحقیقات اولیه حکایت از حریق غیرعمدی ناشی از سهل‌انگاری در محیط کار داشت.
بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران دستور تعیین بازرس اداره کار و کارشناس آتش‌نشانی برای بررسی علت حادثه و نقطه شروع حریق، بازبینی دوربین‌های مداربسته محل حادثه، تحقیق از شاهدان، تحقیق از مدیر پروژه و بررسی مجوز کارگاه را صادر کرد تا علت حادثه و مقصران این حادثه آتش‌سوزی شناسایی شوند.

کدخبر: 924886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟