این زن جوان کرجی مرگ را لمس کرد / سمانه 14 ساله بود که عروس شد!+ عکس

به گزارش رکنا، من سمانه هستم وقتی ۷ساله بودم پدرو مادرم درجریان اختلاف هایی که باهم داشتند از هم جدا شدند من نزد مادر مدتی ماندم تا اینکه 4 سال بعد مادرم ازدواج کرد ناپدری که چشم دیدن من را نداشت مدام به هر بهانه ای مرا اذیت می‌کرد تا اینکه محبور شدم به خانه پدرم بروم آنجا هم نا مادری با نیش وکنایه باعث ناراحتی ام می شد.

ازدواج در 14 سالگی

در ۱۴سالگی با اصرار اپدرم ازدواج کردم با مردی که ۱۵سال ازمن بزرگتر بود او اعتیاد داشت و بیشتر اوقات مرا کتک می زد هربار ازخانه که بیرون می‌رفتم سراغ مادرم می‌رفتم اما آنجا رفتارهای ناپدری باعث می شد دیگر قهر رافراموش کنم وبه خانه برگردم.

مادر شدن در خان افیونی

 دراین مدت بود که ناخواسته متوجه شدم باردار هستم مدتی گذشت شوهرم اصلا برایش مهم نبود من درچه شرایطی قرار دارم آنقدر مواد مصرف می‌کرد که حتی اسم خودش را هم فراموش کرده بود هیچ خرجی به من نمی‌داد تا اینکه پسرم به دنیا آمد.

با تولد نوزادم  اوضاع بدتر شد هیچ پولی نداشتم تا اینکه مجبور شدم برای سیر کردن شکم فرزندم دست به گدایی بزنم بعد از  دو سه بار از لحاظ روحی مریض شدم و بعد دچار بیماری جسمی شدم .

بی سرپناه و تصمیم شوم

مادرم به خاطر بدهی های شوهرش و چک هایی که به نام او صادر شده بود به زندان افتاده بود و من  هیچ پناهگاهی نداشتم دیگر هیچ امیدی برای ادامه زندگی نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم خودکشی کنم طناب حماقت را دور گردنم آویزان کرده بودم وخودم را آماده مرگ کرده بودم که ناگهان مادرم از راه رسید او که درزندان نگران من بود مدتی بود که تقاضای مرخصی کرده بود اگر لحظه ای او دیر می رسید من دیگر مرده بودم حالا نزد شما آمده ام تا کمکم کنید به زندگی برگردم الان تنها امیدم چشم های نگران مادرم و پسر دوساله ام است.

نگاه کارشناسی

زینب حمزلویی کارشناس ارشد روانشناسی

اعتیاد بر خانواده آسیب های جدی وارد می آورد، از جمله این آسیب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:تزلزل و نابسامانی در خانواده. کمرنگ شدن روابط عاطفی.

تأثیر منفی در تربیت فرزندان.خشونت و دعواهای خانوادگی.مشکلات اقتصادی و فرهنگی. بروز مشکلات متعدد ناشی از اعتیاد مانند خشونت، گسستن پیوند خانوادگی، مشکلات اقتصادی و … یکی از عوامل اصلی از هم گسیختن بنیان خانواده و طلاق است. طبق آمار های به دست آمده اعتیاد یکی از مهمترین عوامل طلاق در بین خانواده ها است.

همچنین کاهش میل به ازدواج و تشکیل خانواده  در بین جوانان را می توان از دیگر آسیب های اعتیاد در خانواده دانست. اعتیاد را می توان به عنوان یک بیماری در نظر گرفت. فرد معتاد در واقع بیمار است و این بیماری به صورت تدریجی و آهسته آهسته فرد را مبتلا می کند.

هرگز شخصی با هدف معتاد شدن مواد مصرف نمی کند. بلکه همیشه اشخاص با هدف تفریحی روی به مصرف مواد می آورند و بعد از مدتی بدون آنکه خود متوجه شده باشند در گیر اعتیاد خواهند شد. اعضای خانواده نیز بعد از تغییر در رفتار و ظاهر فرد متوجه اعتیاد او می شوند و گاهی خانواده بجای پیدا کردن راهکاری مناسب برای درمان فرد معتاد از آن فرار می کند.

در واقع ترس از اعتیاد باعث می شود خانواده آن را مخفی نگه دارند و یا اعتیاد عزیزشان را باور نکند. این موضوع  برای خانواد خیلی تلخ است و عوارض و آسیب های متعددی را به دنبال دارد. بهترین راهکار برای خانواده ای که پی به اعتیاد یکی از عزیزانش می برند، درمان او از طریق راه های اصولی است. ساده انگاشتن این موضوع می تواند آسیب های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

کدخبر: 905331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟