کلاهبرداری طلایی به بهانه وام + در شیراز رخ داد

به گزارش رکنا، سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با همدستی چند نفر دیگر با ایجاد مؤسسه واهی تحت پوشش گرفتن طلاجات و ارائه وام‌هایی با سود پایین و بدون طی کردن مراحل قانونی در شهر شیراز اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان می‌کنند، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با بررسی صحت موضوع مشخص شد متهمان تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی در خصوص پرداخت وام‌های کلان با سود پایین با ضمانت طلا کرده‌اند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: در ادامه تحقیقات از چند تن از شکات، شناسایی و تحقیقات جامع پیرامون موضوع از آنها صورت گرفت و بررسی اظهارات همگی حاکی از این بود که پس از پرداخت اقساط، متهم از عودت طلاجات به شکات امتناع یا اینکه به آنها وعده‌های واهی در خصوص پرداخت وام با مبلغ سنگین و سود پایین داده و از این طریق از آنها کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حالی که پرونده روند قانونی خود را طی می‌کرد، کارآگاهان متوجه شدند متهم توسط پلیس امنیت عمومی به علت حمل و قدرت‌نمایی با سلاح غیرمجاز دستگیر و روانه زندان شده است که سریعاً با هماهنگی قضایی متهم از زندان تحویل و به اداره عملیات ویژه انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: در بررسی از سوابق متهم مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه کیفری از جمله محکومیت مالی و قدرت‌نمایی با سلاح می‌باشد.

سرهنگ حبیبی گفت: در بازجویی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان اداره عملیات ویژه مشخص شد متهم با همدستی چند نفر از دوستان خود با تأسیس مؤسسه‌ای با عنوان (اقساط وام سیدی) و دریافت طلاجات شهروندان از تعداد زیادی از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ حبیبی افزود: کارآگاهان با اقدامات فنی، اطلاعاتی و بکارگیری روش‌های نوین علمی موفق شدند 5 نفر از همدستان متهم را شناسایی و طی چند عملیات منسجم و ضربتی آنها را دستگیر و مقدار 4 کیلوگرم طلاجات به ارزش 135 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز از آنها کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی جهت دریافت هرگونه وام می‌بایست از طریق بانک‌ها و مؤسسات معتبر مالی اقدام کنند و فریب وعده‌های دور از عقل و منطق و ظاهر آراسته افراد را نخورند تا اینچنین در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

کدخبر: 895768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟