دفن شدن 19 زن و مرد زیر بهمن مهیب سراب تا گروگانگیری جوان 32 ساله در زاهدان

به گزارش رکنا، بارش ناگهانی برف در سراب باعث ریزش بهمن و گرفتار شدن 19 نفر زیر بهمن شدند.

 حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی گفت: ساعت ۶ صبح دوشنبه 25 اردیبهشت ماه، برف و کولاک و ریزش بهمن در استان آذربایجان‌شرقی و در روستای قره‌قیه شهرستان سراب به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: ۱۹ نفر بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند که با حضور به‌موقع تیم‌های امدادی خوشبختانه این حادثه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

عملیات جست‌و‌جو به پایان رسیده و طبق بررسی‌های انجام شده توسط امدادگران، هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

خودکشی مسلحانه مرد جوان در غرب تهران

مرد جوان در اقدامی هولناک در غرب تهران به زندگی خودش پایان داد.

روز یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه، ماجرای کشف جسد پسر جوان در خانه‌ای در غرب تهران توسط پدر و مادرش به پلیس مخابره شد و بدین ترتیب تیمی از مأموران همراه بازپرس قاضی امیرحسین علیمردان از شعبه 10 دادسرای امورجنایی تهران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

تیم جنایی در صحنه جرم با جسد مرد 30 ساله‌ای روبه‌رو شدند که بر اثر شلیک گلوله بر سرش فوت کرده بود.

بررسی‌‌ها نشان از آن داشت مرد جوان که افسردگی داشته، به‌خاطر مشکلات شخصی با تفنگ کلت کمری به سرش شلیک کرده و به زندگی خود پایان داده است.

بدین ترتیب با دستور بازپرس ویژه قتل، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات بیشتر در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

اعدام مردی جوان به‌دلیل قتل همسر و کودکش

حکم اعدام مرد جوان که در سناریوی طراحی شده همسر و فرزندش را به قتل رسانده بود، به اجرا درآمد.

علیرضا برخور دادستان عمومی و انقلاب فریدونکنار گفت: در جهت اجرای احکام قضایی و برخورد قاطع با بزهکاران و پس از انجام مراحل قانونی و با درخواست اولیای دم مقتولان، مجازات قصاص نفس محکوم علیه (م-الف) بابت قتل عمدی همسر و فرزندش، در سحرگاه روز دوشنبه اجرا و قاتل به دار مجازات آویخته شد.

وی خاطر نشان کرد: عامل جنایت با استفاده از گاز مونواکسید کربن و تغییر مسیر لوله خروجی و هدایت لوله آبگرمکن به حمام و آشپزخانه و فضای داخل خانه اقدام به خفه کردن هسمر و فرزندش در زمان خواب کرده بود که به همین علت، زن جوان و فرزندش بر اثر خفگی به کام مرگ فرو رفتند.

قتل عاشقانه در قلب شهر قزوین

درگیری 2 نوجوان در شهر اقبالیه قزوین جنایت عاشقانه‌ای را رقم زد.

چند روز قبل درگیری 2 نوجوان در یکی از خیابان‌های شهر اقبالیه قزوین به پلیس مخابره شد و تیمی از مأموران با حضور در صحنه جرم مشاهده کردند پسر جوانی هدف ضربه مرگبار چاقو از ناحیه سینه قرار گرفته است.

تحقیقات نشان از آن داشت که قربانی جنایت به یک دختر جوان علاقه‌مند بوده و با هم در ارتباط بودند اما وقتی دختر جوان را با یک پسر دیگر در خیابان مشاهده می‌کند، به سمت آنها رفته و صحنه درگیری 2 جوان در خیابان رقم می‌خورد که در این درگیری پسر جوان هدف ضربه چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو می‌رود.

حسین رجبی دادستان قزوین با اعلام این خبر گفت: درگیری میان 2 نوجوان در یکی از خیابان‌های شهر اقبالیه، به مرگ یکی از آنها منجر شد.

وی اضافه کرد: در این درگیری قاتل با چاقویی که در دست داشته، ضربه‌ای به سینه مقتول وارد کرده است که مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به علت خونریزی شدید فوت کرد.

رجبی با بیان اینکه خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند، گفت: از خانواده‌ها خواستاریم که مراقب جوانان و نوجوانان خود باشند تا شاهد وقوع این‌گونه جرایم نباشیم.

دادستان قزوین در خصوص‌ دستگیری متهمان بیان کرد: این افراد پس از متواری شدن از محل حادثه توسط نیروی انتظامی دستگیر و پرونده قضایی برای متهمان تشکیل شده و اقدامات و تحقیقات اولیه توسط بازپرس صورت گرفته است. ما با قاطعیت و سرعت، در حال پیگیری پرونده هستیم تا آن را به نتیجه برسانیم.

رجبی در خصوص‌ تقاضای قصاص از سوی اولیای‌دم بیان کرد: قصاص حق اولیای‌دم است. اگر از حکم قصاص خودداری کنند، متهم از نظر جنبه عمومی به 10 سال حبس محکوم می‌شود اما اگر تقاضای قصاص کنند حکم اجرا می‌شود.

شلیک وحشت‌آور پسر شیرازی به مغازه برادرش

 پسر جوان در اقدامی هولناک مغازه برادرش را در شیراز به گلوله بست.

سرهنگ فرشید زینلی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: به دنبال وقوع تیراندازی و شلیک چند گلوله به سمت سوپر مارکت یکی از ساکنان در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت و ایجاد رعب و وحشت برای ساکنین محل، شناسایی و دستگیری این فرد هنجارشکن به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پاسگاه انتظامی ابرج تحقیقات خود را آغاز کردند و در کمترین زمان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی، متهم که برادر فروشنده سوپر مارکت بود، شناسایی شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه مأموران در بازرسی از منزل متهم یک کلت به همراه مهمات مربوطه که با آن تیراندازی شده بود کشف کردند، گفت: متهم در بازجویی اولیه هدف از این کار را اختلافات شخصی و خانوادگی عنوان کرد.

سرهنگ زینلی خاطرنشان کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرتنمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

مرگ تلخ زن تهرانی زیر تیغ جراحی

یک زن تهرانی بر اثر جراحی ستون فقرات در بیمارستانی در غرب تهران به کام مرگ فرو رفت.

روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه، پرسنل انتظامات یک بیمارستان در غرب تهران مرگ زنی را در این مرکز درمانی با تماس تلفنی به پلیس گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم با دستور قاضی امیرحسین علیمردان، بازپرس ویژه قتل عمد شعبه 10 دادسرای امور جنایی، پای در سردخانه بیمارستان مورد نظر گذاشتند و با جسد زن میانسالی روبه‌رو شدند که پس از جراحی ستون فقرات به کام مرگ فرو رفته بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، این زن که از درد کمر رنج می‌برده، برای اقدامات درمانی به این بیمارستان مراجعه کرده و پس از عمل جراحی در ستون فقرات به کام مرگ فرو رفته است که بر اثر این حادثه خانواده زن تهرانی شکایت خود را از کادر پزشکی مطرح کردند.

با دستور بازپرس ویژه قتل عمد شعبه دهم دادسرای امور جنایی، جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل و پرونده برای رسیدگی قضایی به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده شد.

گروگانگیری جوان 32 ساله در زاهدان

جوان گروگان گرفته‌شده در شهر زاهدان با تلاش مأموران نجات یافت.

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش آدم‌ربایی در یکی از محلات شهرستان زاهدان، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با حضور مأموران در محل و بررسی‌ اظهارات شاهدان عینی مشخص شد افرادی مسلح و ناشناس با تهدید سلاح، جوانی 32 ساله را به دلیل اختلافات مالی ربوده و از محل متواری شده‌اند.

وی گفت: سرانجام با تلاش مستمر پلیس، محل اسارت این گروگان شناسایی، فرد ربوده شده آزاد و عاملان اصلی این گروگانگیری که قبل از حضور مأموران عرصه را بر خود تنگ دیده بودند، متواری شدند.

سردار جلیلیان با اشاره به اینکه گروگان صحیح و سالم تحویل خانواده شد، بیان کرد: با توجه به شناسایی آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آنها ادامه دارد.

 

کدخبر: 893254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟